Pedagogika Szkoły Wyższej

ISSN: 2083-4381    OAI    DOI: 10.18276/psw.2017.1-12
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Liste der Ausgaben / 1/2017
Nowe tendencje w rozwoju oprogramowania wspomagającego proces nauczania na podstawie projektu METATUTOR – innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika

Autoren: Tomasz Juńczyk
American Systems sp. z o.o.

Kamila Piechowiak
American Systems sp. z o.o.
Schlüsselbegriffe: inteligencja wieloraka styl poznawczy elektroniczne materiały edukacyjne
Data publikacji całości:2018
Seitenanzahl:4 (147-150)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Poszukiwanie skutecznych metod uczenia się stanowi poważne wyzwanie systemu edukacji. Co więcej, różnice indywidualne wynikające z cech temperamentnych czy stylów poznawczych utrudniają znalezienie jednego, równie efektywnego dla wszystkich, sposobu uczenia się. W sukurs przychodzą tutaj nowoczesne technologie. Ich siła tkwi przede wszystkim w możliwości sprawnego przetworzenia ogromnej liczby danych na temat osoby uczącej i w rezultacie prezentacji materiału zindywidualizowanego, w założeniu dostosowanego do zdiagnozowanego profilu użytkownika. Obecnie realizowanych jest wiele projektów zakładających zautomatyzowaną diagnozę ucznia. Celem niniejszego artykułu będzie prezentacja jednego z nich: METATUTOR – innowacyjne oprogramowanie optymalizujące proces uczenia się na podstawie diagnozy metastrategii poznawczych użytkownika.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed. Multiple Intelligences for the 21st Century. New
2.York: Basic Books.
3.Matczak, A. (2000). Style poznawcze. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki,
4.t. II (s. 761–782). Gdańsk: GWP.
5.Nosal, C.S. (2000). Różnice indywidualne w stylach uczenia się i myślenia. Przegląd Psychologiczny,
6.4 (43), 469–480.