1. | Jaworska-Witkowska, M., Witkowski, L. (2009). Dydaktyka przeżycia – terra incognita? (o dochowaniu |
2. | twórczej wierności i przesłaniu naukowemu Wincentego Okonia). W: A. Bogaj, H. Kwiatkowska |
3. | (red.), Życie i dzieło z ideą wielostronności w tle (s. 79–102). Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. |
4. | Koselleck, R. (2009). Dzieje pojęć. Studia z semantyki i pragmatyki języka społeczno-politycznego. Warszawa: |
5. | Oficyna Naukowa. |
6. | McWilliams, N. (2008). Diagnoza psychoanalityczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
7. | Mead, M. (1978). Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego. Warszawa: Państwowe |
8. | Wydawnictwo Naukowe. |
9. | Witkowski, L. (2007). Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu |
10. | Badań Edukacyjnych. |
11. | Witkowski, L. (2014). Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna |
12. | ekologia idei, umysłu i wychowania. O miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce. Kraków: |
13. | Oficyna Wydawnicza Impuls. |