Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne

Globalizacja. Liberalizacja. Etyka

Currently: Współczesne Problemy Ekonomiczne

ISSN: 2081-9579     eISSN: 2353-2815    OAI
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 10 (2015)
Analiza i ocena wybranych aspektów świadomości konsumenckiej na przykładzie młodych konsumentów
(Analysis and Evaluation of Selected Aspects of Consumer Awareness – The Example of Young Consumers)

Authors: Agnieszka Bretyn
Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński
Keywords: consumer consumer awareness consumer education young consumers
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (59-68)

Abstract

Aware consumers are essential for the efficient functioning of markets, because by spending their income they premium a fair businesses, that meet the needs of consumers. Therefore, on the background of general considerations concerning consumer awareness, the aim of the study is to present synthetic reflections of the consumer awareness, as well as an attempt to analyze and evaluate some of its aspects.
Download file

Article file

Bibliography

1.„Biuletyn Rzeczników Konsumentów UOKIK” 2013, nr 2.
2.Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
3.Flejterski S., Świadomość i kultura ekonomiczna gospodarstw domowych w ujęciu teoretycznym, w: Bankructwa gospodarstw domowych. Perspektywa ekonomiczna i społeczna, red. B. Świecka, Difin, Warszawa 2008.
4.Janoś-Kresło M., Mróz B., Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, SGH, Warszawa 2006.
5.Rachocka J., Konsumeryzm polityczny jako element nowoczesnej edukacji konsumenckiej, http://www.staff.amu.edu.pl/~pawelw/konferencja/J_Rachocka_ref.pdf (10.04.2014).
6.Smith A., Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, t. 1, PWN, Warszawa 1954.
7.Sprawozdanie z 2 marca 2010 r. w sprawie ochrony konsumenta, Parlament Europejski, http://www. europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&reference=A7-2010-0024&format=XML&language=PL#title1 (12.04.2014).
8.The Consumer Conditions Scoarboard. Consumers at Home in the Single Market, 9th edition – July 2013, European Union, Belgium 2013.
9.Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
10.Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego, red. E. Kieżel, S. Smyczek, Placet, Warszawa 2011.