Współczesne Problemy Ekonomiczne

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne : Globalizacja. Liberalizacja. Etyka

ISSN: 2081-9579     eISSN: 2353-2815    OAI    DOI: 10.18276/wpe.2016.12-07
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 12 (2016)
Socially Responsible Business and Management of Contemporary Organization

Authors: Marcin Janowski
Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński
Keywords: Corporate Social Responsibility management manager
Data publikacji całości:2016
Page range:8 (87-94)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Management of businesses in the times of rapid and unpredictable changes, while striving for efficient implementation of statutory goals and maintaining economic efficiency, is a complex and uneasy task. Provided that managers want a company to implement not only business, but also social goals that fit into the broad concept of Corporate Social Responsibility, the process seems even more difficult. For this reason, it is important that contemporary managers should have versatile knowledge on management which deals with creating methods of effective and efficient implementation of business goals.
Download file

Article file

Bibliography

1.Czerska M., Zmiana kulturowa w organizacji, Difin, Warszawa 2003.
2.Koźmiński A.,K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2005.
3.Maziarz W., Zarządzanie, przywództwo, lider i menedżer w podmiotach ekonomii społecznej, in: Menedżer ekonomii społecznej, ed. H. Babis, PTE, Szczecin 2013.
4.Parker M., Against Management, Polity Press, Cambridge 2002.
5.Penc J., Menedżer w działaniu. Sekrety prowadzenia biznesu, C. H. Beck, Warszawa 2003.
6.Schein E., Coming to a New Awareness of Organizational Culture, “Sloam Management Review” 1984, no. 25.
7.Sikorski C., Kultura organizacyjna. Efektywnie wykorzystaj możliwości swoich klientów, C.H. Beck, Warszawa 2006.
8.Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstw (CSR), Ministerstwo Gospodarki, www.mg.gov.pl.
9.Zarządzanie przedsiębiorstwem, ed. J. Engelhardt, CeDeWu, Warszawa 2014.
10.Zarządzanie. Teoria i praktyka, eds. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, PWE, Warszawa 2002.
11.Żemigoła M., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Budowa zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer, 2007.