1. | Aersten J. A., Aquinas Philosophy in its Historical Context, w: The Cambridge Companion to Aquinas, red. N. Kretzmann, E. Stump, Cambridge University Press 1993, s. 12-37. |
2. | Augustyn, Państwo Boże, przeł. W. Kubicki, Kęty 2002. |
3. | Augustyn, Wyznania, przeł. Z. Kubiak, Warszawa 1987. |
4. | Bartnik C., Historia zbawienia, w: Encyklopedia katolicka, t. 6, Lublin 1993. |
5. | Copleston F., Historia filozofii. t. I. Grecja i Rzym, przeł. H. Bednarek, Warszawa 1998. |
6. | Copleston F., Historia filozofii. t. II. Od Augustyna do Szkota, przeł. S. Zalewski, Warszawa 2000. |
7. | Cullmann O., Christ and Time. The Primitive Christian Conception of Time and History, trans. F.V. Filson, London 1962 (revised edition). |
8. | Danielewicz Z., Aporie teologii czasu, w: Instaurare omnia in Christo. O zbawieniu, teologii, dialogu i nadziei. Profesorowi Wacławowi Hryniewiczowi w 70. rocznicę urodzin, red. P. Kantyka, Lublin 2006. |
9. | Danielewicz Z., Idea postępu w kulturze Europy. Od narodzin do dzisiejszego kryzysu, Koszalin 2015. |
10. | Gadacz T., Czas, wieczność, sens dziejów, w: Religia wobec historii, historia wobec religii, red. E. Przybył, Kraków 2007. |
11. | Gilson E., Historia filozofii chrześcijańskiej w wiekach średnich, przeł. S. Zalewski, Warszawa 1987. |
12. | Gorst M., Measuring Eternity. The Search for the Beginning of Time, New York 2001. |
13. | Góźdź K., Teologia historii zbawienia według Oscara Cullmanna, Lublin 1996. |
14. | Heller M., Uchwycić przemijanie, Kraków 2010. |
15. | Jan Paweł II, Encyklika Fides et ratio, „L’Osservatore Romano” (1998), nr 11, s. 4-40. |
16. | Jan Paweł II, List Apostolski Tertio millennio adveniente, „L’Osservatore Romano” (1994), nr 12, s. 4-22. |
17. | Jankowski A., Biblijna teologia czasu, Kraków 2001. |
18. | Jusiak J., Czy możemy mieć pojęcie czasu?, „Ethos” (2012), nr 99. |
19. | Kantorowicz E.H., Dwa ciała króla. Studium ze średniowiecznej teologii politycznej, przeł. M. Michalski, A. Krawiec, Warszawa 2007. |
20. | Koyré A., From the Closed World to the Infinite Universe, Baltimore 1957. |
21. | Krasnodębski Z., Upadek idei postępu, Kraków 1995. |
22. | Landes D.S., Bogactwo i nędza narodów. Dlaczego jedni są tak bogaci, a inni tak ubodzy, przeł. H. Jankowska, Warszawa 2005. |
23. | Landes D.S., Zegary i bogactwo narodów, w. Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska, Kraków 2008, s. 515-523. |
24. | Le J. Goff, Od czasu średniowiecznego do czasu nowożytnego, przeł. A. Frybes, w: Czas w kulturze, wybór, oprac. i wstęp A. Zajączkowski, Warszawa 1988, s. 357-374. |
25. | Löwith K., Historia powszechna i dzieje zbawienia. Teologiczne przesłanki filozofii dziejów, przeł. J. Marzęcki, Kęty 2002. |
26. | Markosian N., Time, w: Stanford Encyclopedia of Philosophy, http://plato.stanford.edu/entries/time/. |
27. | Maternicki J., Historia. III. Dziedzina wiedzy, w: Encyklopedia katolicka, t. 6, Lublin 1993, k. 942-943. |
28. | Mickiewicz F., Zbawczy wymiar czasu w literaturze biblijnej, „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” (2001), nr 6, s. 51-69. |
29. | Moltmann J., The Coming of God. Christian Eschatology, przeł. z niem. M. Kohl, Fortress Press, Minneapolis 1996. |
30. | Montesquieu C.L., Listy perskie, przeł. T. Żeleński (Boy), Warszawa 1979, s. 204. |
31. | Newton I., Mathematical Principles of Natural Philosophy, tr. Andrew Motte London: Benjamin Motte, 1729. |
32. | Nicola U., Filozofia, przeł. M. Salwa, Warszawa 2006. |
33. | Nisbet R. History of the Idea of Progress, New Brunswick-London 2009 (4 wyd.). |
34. | Rad G. von, Teologia Starego Testamentu, przeł. B. Widła, Warszawa 1986. |
35. | Reinhard W., Życie po europejsku. Od czasów najdawniejszych do współczesności, przeł. J. Antkowiak, Warszawa 2009. |
36. | Sobór Watykański II. Konstytucje – Deklaracje – Dekrety, Poznań-Warszawa 1986. |
37. | Teske R.J., Paradoxes of Time In Saint Augustine, Milwaukee 1996. |
38. | Weinert F., The March of Time. Evolving Conceptions of Time In the Light of Scientific Discoveries, Berlin-Heidelberg 2013. |