1. | Błasiak A., Aksjologiczne aspekty procesu wychowania. Wybrane zagadnienia, Kraków 2009. |
2. | Cichoń W., Wartości – człowiek – wychowanie. Zarys problematyko aksjologiczno-wychowawczej, Kraków 1996. |
3. | Gadacz T., Chrześcijańskie korzenie Tischnerowskiej filozofii człowieka, „Znak” (2004), z. 5, s. 77-87. |
4. | Gadacz T., Wychowanie jako spotkanie osób, w: Wychowanie personalistyczne, red. F. Adamski, Kraków 2005, s. 213-221. |
5. | Glinkowski W.P., Wolność ku nadziei. Spotkanie z myślą ks. Józefa Tischnera, Łódź 2003. |
6. | Gowin J., Religia i ludzkie biedy. Ks. Tischnera spory o Kościół, Kraków 2003. |
7. | Jędrzejewski A., Nikt nie jest dobry w samotności. Filozofia społeczna ks. Józefa Tischnera, Radom 2006. |
8. | Kowalczyk S., Wolność naturą i prawem człowieka. Indywidualny i społeczny wymiar wolności, Sandomierz 2000. |
9. | Majewska-Opiełka I., Wychowanie do szczęścia, Poznań 2006. |
10. | Marcel G., Homo viator. Wstęp do metafizyki nadziei, Warszawa 1984. |
11. | Matulka Z., Wartości u podstaw wychowania personalistycznego, w: Wychowanie personalistyczne, red. F. Adamski, Kraków 2005, s. 225-235. |
12. | Michałowski S.C., Spotkanie jako metoda bycia w pedagogice personalistycznej, w: Wychowanie na rozdrożu, red. F. Adamski, Kraków 1999, s. 129-139. |
13. | Rusiecki M., Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym, „Nauczanie Początkowe” (2005/2006), nr 1, s. 7-20. |
14. | Skarga B., Człowiek agatologiczny, w: Pytając o człowieka. Myśl filozoficzna Józefa Tischnera, red. W. Zuziak, Kraków 2001, s. 99-112. |
15. | Stróżewski W., O stawaniu się człowiekiem, w: Człowiek – wychowanie – kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993, s. 52-58. |
16. | Tischner J., Aksjologiczne podstawy doświadczenia „ja” jako całości cielesno-przestrzennej, w: Logos i ethos. Rozprawy filozoficzne, red. K. Kłósak, Kraków 1971, s. 33-82. |
17. | Tischner J., Bezdroża spotkań, „Analecta Cracoviensia” 12 (1980), s. 137-172. |
18. | Tischner J., Etyka solidarności, Kraków 2000. |
19. | Tischner J., Fenomenologia spotkania, „Analecta Cracoviensia” 10(1978), s. 73-98. |
20. | Tischner J., Filozofia dramatu, Kraków 2001. |
21. | Tischner J., Gra wokół odpowiedzialności, „Znak” 10(1995), s. 47-55. |
22. | Tischner J., Jak żyć?, w: J. Tischner, K. Bukowski, W co wierzę? Jak żyć?, Katowice 1984, s. 149-227. |
23. | Tischner J., Między pytaniem a odpowiedzią, czyli u źródeł obiektywizmu, „Studia Filozoficzne” (1986), nr 5-6, s. 115-127. |
24. | Tischner J., Myślenie według wartości, Kraków 2011. |
25. | Tischner J., Nieszczęsny dar wolności, Kraków 1993. |
26. | Tischner J., Polski kształt dialogu, Kraków-Warszawa-Lublin 1980. |
27. | Tischner J., Polski młyn, Kraków 1991. |
28. | Tischner J., Praca nad nadzieją bliźniego, „Znak” (1975), z. 1, s. 11-23. |
29. | Tischner J., Spór o istnienie człowieka, Kraków 2001. |
30. | Tischner J., Sprawa osoby. Wstępne przybliżenie, „Logos i Ethos” (1992), nr 2, s. 5-19. |
31. | Tischner J., Świat ludzkiej nadziei, Kraków 2000. |
32. | Tischner J., W krainie schorowanej wyobraźni, Kraków 1997. |
33. | Tischner J., Zarys filozofii człowieka dla duszpasterzy i artystów, Kraków 1991. |
34. | Tischner J., Z problematyki wychowania chrześcijańskiego, „Znak” (1966), nr 11, s. 1334-1345. |
35. | Tischner J., Życie wewnętrzne osoby, „Analecta Cracoviensia” 25(1993), s. 507-519. |
36. | Torończak E., Wartość dialogu pedagogicznego w „społeczeństwie informacyjnym”, „Paedagogia Christiana” 32(2013), nr 2, s. 91-102. |
37. | Walczak P., Wychowanie jako spotkanie. Józefa Tischnera filozofia człowieka jako źródło inspiracji pedagogicznych, Kraków 2007. |