1. | Bartnik, Czesław Stanisław. Historia filozofii. Lublin, 2000. |
2. | Bartnik, Czesław Stanisław. Nauka społeczno-polityczna Kościoła. Lublin, 2008. |
3. | Bartnik, Czesław Stanisław. Personalizm. Lublin, 1995. |
4. | Błoch, Grzegorz. Jan Duns ze Szkocji. Rzym–Poznań, 1986. |
5. | Bnafede, G. S. Bonawentura. Benevento, 1961. |
6. | Botloni, E. S. Bonawentura. Brescia, 1945. |
7. | Copleston, Frederick. Historia filozofii, t. I, tłum. H. Bednarek, Warszawa 1998. |
8. | Dupuy-Querel, Henri. De la méthode philosophique chez saint Augustin, „Rivista Brasileira de Filosofia” 11 (1961), s. 25–48. |
9. | Gałkowski, Jerzy. Działanie moralne w ujęciu J. Dunsa Szkota, „Roczniki Filozoficzne” 22 (1974), z. 2, s. 91–102. |
10. | Giedymin, Jerzy. „Czy warto przyjąć propozycje tekstualizmu?”. W: Dokąd zmierza współczesna humanistyka? Warszawa, 1994. |
11. | Góźdź, Krzysztof. „Dialog wiary i rozumu”. W: Na skrzydłach wiary i rozumu ku prawdzie, red. I. Dec. Wrocław, 1999. |
12. | Heinzmann, Richard. Filozofia średniowiecza. Tłum. Piotr Domański. Kęty, 1999. |
13. | Jan Paweł II, Fides et ratio. Rzym, 1998. |
14. | Kamiński, Stanisław. „Filozofia”. W: Encyklopedia katolicka, t. V, (k. 244–245). Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1989. |
15. | Klimski, Tadeusz. Jedno i byt. Analiza koncepcji realistycznych (Arystoteles, św. Tomasz z Akwinu, współcześni tomiści). Warszawa, 1992. |
16. | Kowalczyk, Stanisław. Bóg i człowiek w nauce świętego Augustyna. Lublin, 2007. |
17. | Kowalczyk, Stanisław. „Relacja filozofii i teologii w myśli augustyńskiej i tomaszowej”. W: Na skrzydłach wiary i rozumu ku prawdzie, red. Ignacy Dec. Wrocław, 1999. |
18. | König, Franz. „Duchowe podstawy Europy”. Tłum. Jan Garewicz. W: Europa i co z tego wynika. Rozmowy w Castel Gandolfo, red. Krzysztof Michalski. Warszawa, 1990. |
19. | Legowicz, Jan, Historia filozofii średniowiecznej Europy zachodniej. Warszawa, 1986. |
20. | Markowski, Michał Paweł. Nietzsche. Filozofia interpretacji. Kraków, 2001. |
21. | Mrozek, Anna. Średniowieczna filozofia arabska. Warszawa, 1967. |
22. | Niezgoda, Tadeusz Cecylian. Człowiek według nauki św. Bonawentury. Niepokalanów–Warszawa, 1976. |
23. | Ochman, Jerzy. Średniowieczna filozofia żydowska, Kraków 1995. |
24. | Ogórek, Paweł Placyd. Mistrz Jan Eckhart a Święty Jan od Krzyża. Warszawa, 1999. |
25. | Reale, Giovanni. Historia filozofii starożytnej. T. I, tłum. Edward Iwo Zieliński. Lublin, 1994. |
26. | Rorty, Richard. Essays on Heidegger and Others, Philosophical Papers. Vol. 2. Cambridge, 1991. |
27. | Rusecki, Marian, Krzysztof Kaucha, Ireneusz Sławomir Ledwoń, Jacenty Mastej, red. Leksykon teologii fundamentalnej. Lublin–Kraków, 2002. |
28. | Sareło, Zbigniew. Postmodernizm w pigułce. Poznań: Pallottinum, 1998. |
29. | Scoti, Jannnis Duns. Summa Theologica. T. III. Romae, 1901. |
30. | Siemianowski, Andrzej. Ogólna metodologia nauk. Wprowadzenie dla studentów teologii. Poznań, 2001. |
31. | Sienkiewicz, Edward. O odwagę patrzenia w przyszłość. Nadzieja według wybranych filozofów. Szczecin, 2008. |
32. | Smolka, Bonawentura. Narodziny i rozwój personalizmu. Opole, 2002. |
33. | Śliwiński, Ryszard. „Wolność woli według Dunsa Szkota”. Roczniki Filozoficzne 7, 2 (1959): 79–104. |
34. | Św. Augustyn, „Solilokwia”, tłum. A. Świderkówna. W: Św. Augustyn, Dialogi filozoficzne. T. VI. Kraków, 1999. |
35. | Tatarkiewicz, Władysław. Historia filozofii. T. I. Warszawa, 1983. |
36. | Twardowski, Kazimierz. O filozofii średniowiecznej wykładów sześć. Lwów, 1909. |
37. | Veuthey, Leon. Jan Duns Szkot. Myśl teologiczna. Tłum. M. Kaczyński. Niepokalanów, 1988. |
38. | Waldenfels, Hans. O Bogu, Jezusie Chrystusie i Kościele – dzisiaj. Tłum. Antoni Paciorek. Katowice, 1993. |
39. | Wolicka, Elżbieta. „Teoriopoznawcze aspekty pojęcia „imago” u św. Tomasza i św. Bonawentury”. Roczniki Filozoficzne 23, 1 (1975): 50–73. |
40. | Zieliński, Edward. Nieskończoność bytu Bożego w filozofii Jana Dunsa Szkota. Lublin, 1980. |
41. | Życiński, Józef. Bóg Abrahama i Whiteheada. Tarnów, 1992. |
42. | Życiński, Józef. Teizm i filozofia analityczna. Kraków, 1986. |