1. | Balthasar von H.U. (wybór tekstów: W. Löser), W pełni wiary, tłum. J. Fenrychowa, Kraków 1991, s. 545. |
2. | Bartnik C., Prawa dziejowe wielkich myśli, „Roczniki Teologii Dogmatycznej” (2012), t. 4, s. 143-152. |
3. | Benedykt XVI, „Aby na nowo odkryć radość w wierze…”. Antologia papieskich wypowiedzi na temat wiary, wątpienia i ateizmu, wybór i oprac. M. Sztaba, Warszawa 2014. |
4. | Breviarium fidei. Wybór doktrynalnych wypowiedzi Kościoła, opr. S. Głowa, I. Bieda, Poznań 1998. |
5. | Chaberek M. (rozmawia T. Rowiński), Stworzenie czy ewolucja? Dylemat katolika, Warszawa 2014. |
6. | Chesterton G.K., Obrona człowieka. Wybór publicystyki (1909-1920), tłum. J. Rydzewska, Warszawa-Ząbki 2008. |
7. | Chesterton G.K., Obrona rozumu. Wybór publicystyki (1930-1936 oraz wydania późniejsze), tłum. J. Rydzewska, Warszawa 2014. |
8. | Chesterton G.K., Wiekuisty człowiek, tłum. M. Sobolewska, Warszawa-Ząbki 2004. |
9. | Dawkins R., Bóg urojony, tłum. P.J. Szwajcer, Warszawa 2012. |
10. | Dawkins R., Coyne G.V., Zbyteczny Bóg, tłum. K. Ośko, G. Kuraś, „Teofil” (2012), nr 2, s. 132-147. |
11. | Dennett D.C., Odczarowanie. Religia jako zjawisko naturalne, tłum. B. Stanosz, Warszawa 2008. |
12. | Eagleton T., Rozum, wiara i rewolucja. Refleksje nad debatą o Bogu, tłum. W. Usakiewicz, Kraków 2010. |
13. | Franciszek, Encyklika o wierze „Lumen fidei”, Wrocław 2013. |
14. | Gilson É., Bóg i ateizm, tłum. M. Kochanowska, P. Murzański, Kraków 1996. |
15. | Greshake G., Wprowadzenie do nauki o łasce, Myśl teologiczna, 48, tłum. S. Jopek, Kraków 2005. |
16. | Gutowski P., Czym jest „nowy ateizm”?, w: Nauki przyrodnicze a nowy ateizm, Filozofia przyrody i nauk przyrodniczych, 8, red. M. Słomka, Lublin 2012, s. 7-45. |
17. | Halík T., Głosiciel ukrytego Boga, „Teofil” (2012), nr 2, s. 14-22. |
18. | Hart D.B., Chrześcijańska rewolucja a złudzenia ateizmu, tłum. A. Gomola, Kraków 2011. |
19. | Hart D.B., Moda na ateizm, „Teofil” (2012), nr 2, s. 26-40. |
20. | Hitchens C., Bóg nie jest wielki. Jak religia wszystko zatruwa, tłum. C. Murawski, Katowice 2011. |
21. | Jan Paweł II, Encyklika „Fides et ratio” Ojca Świętego Jana Pawła II o relacjach między wiarą a rozumem, Wrocław 1998. |
22. | Kasper W., Bóg Jezusa Chrystusa, tłum. J. Tyrawa, Wrocław 1996. |
23. | Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 2002. |
24. | Kracik J., Święty Kościół grzesznych ludzi, Kraków 1998. |
25. | Kuczyński T., Istnienie świata. Czy wystarczą wyjaśnienia przyrodników?, Kraków 2010. |
26. | Lubac de H., Najnowsze paradoksy, tłum. K. Dybeł, A. Ziernicki, Kraków 2012. |
27. | Lütz M., Bóg. Mała historia największego, tłum. M. Zielińska, Kraków 2009. |
28. | Machnacz J., Wstęp, w: G. Lohfink, Jakie argumenty ma nowy ateizm? Krytyczna dyskusja, tłum. J. Machnacz, Wrocław 2009, s. 5-13. |
29. | Mascall E. L., Sekularyzacja chrześcijaństwa, tłum. t. Mieszkowski, Warszawa 1970, s. 213. |
30. | McGrath A., Bóg Dawkinsa. Geny, memy i sens życia (Eidos), tłum. J. Gilewicz, Kraków 2008. |
31. | McGrath A., McGrath J.C., Bóg nie jest urojeniem. Złudzenie Dawkinsa, tłum. J. Wolak, Kraków 2007. |
32. | Nagórny J., Wiara i rozum w refleksji teologicznej, w: Wiara i rozum. Refleksje nad encykliką Jana Pawła II „Fides et ratio”, red. G. Witaszek, Lublin 1999, s. 35-59. |
33. | Novak M., Boga nikt nie widzi. Noc ciemna ateistów i wierzących, tłum. M. Pasicka, Kraków 2010. |
34. | Paszyński J., Ateizm jest bardziej racjonalny niż wiara w Boga?, w: Współczesne herezje, red. R. Hajduk, Biblioteka Wydziału Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 42, Olsztyn 2009, s. 9-24. |
35. | Ratzinger J., Prawda w teologii, tłum. M. Mijalska, Kraków 2001. |
36. | Ratzinger J., Wiara – prawda – tolerancja. Chrześcijaństwo a religie świata, tłum. R. Zajączkowski, Kielce 2005. |
37. | Ratzinger J., Wprowadzenie w chrześcijaństwo, tłum. Z. Włodkowa, Kraków 2012. |
38. | Rybiński M., Ryba w czerwonej zalewie. Wybór tekstów do wprowadzenia stanu wojennego, wybór i oprac. G. Eberhardt, Łomianki 2011. |
39. | Schönborn Ch. (współpraca: M. Konrad, H.P. Weber), Bóg zesłał Syna Swego. Chrystologia (Amateca, 7), tłum. L. Balter, Poznań 2002. |
40. | Schönborn Ch., Cel czy przypadek? Dzieło stworzenia i ewolucja z punktu widzenia racjonalnej wiary, tłum. M. Szczepaniak, Kielce 2009. |
41. | Schönborn Ch., Ikona Chrystusa, tłum. W. Szymona, Poznań 2001. |
42. | Sobór Watykański II, Konstytucja dogmatyczna o Objawieniu Bożym „Dei verbum”, w: Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje. Tekst polski. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002, s. 350-363. |
43. | Sobór Watykański II, Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym „Gaudium et spes”, w: Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Tekst polski. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002, s. 526-606. |
44. | Szymik J., O cudzie Wcielenia, czyli o tym, że Bogu i człowiekowi cudownie jest być razem, Katowice 2001. |
45. | Szymik J., Teologia w krainie pepsi-coli. Od teologii-nauki do teologii-mądrości, Biblioteka „Więzi”, 114, Warszawa 1999. |
46. | Wojtysiak J., Jak dyskutować z nowym (i nienowym) ateizmem?, w: Nauki przyrodnicze a nowy ateizm, Filozofia przyrody i nauk przyrodniczych, 8, red. M. Słomka, Lublin 2012, s. 169-192. |
47. | Zatwardnicki S., Ateizm urojony. Chrześcijańska odpowiedź na negację Boga, Kraków 2013. |
48. | Zatwardnicki S., Nowy ateizm w perspektywie teologicznej (tekst u każe s ię we „Wrocławskim Przeglądzie Teologicznym”). |
49. | Zatwardnicki S., Stworzenie czy ewolucja, „Homo Dei” (2015), nr 1, s. 211-217. |
50. | Zatwardnicki S., Wiara i rozum „bez pomieszania i rozdzielenia”, „Biblioteka Kaznodziejska” (2014), nr 2, s. 21-25. |
51. | Zdybicka Z.J., Pułapka ateizmu, Lublin 2012. |