1. | Albińska, Karolina. „«Teatr do słuchania», «literatura do grania», «kino dla ucha»: o rodowodzie gatunkowym słuchowiska radiowego”. Kultura i Historia, 21 (2012). Dostęp 8.10.2018. http://kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/3400. |
2. | Bachura, Joanna. „O sytuacji komunikacyjnej współczesnego słuchowiska – wybrane zagadnienia”. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica 14 (2011), 1: 88–95. |
3. | Bachura, Joanna. Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowisko radiowe. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012. |
4. | Bardijewska, Sława. Nagie słowo. Rzecz o słuchowisku. Warszawa: Dom Wydawniczy i Handlowy Elipsa 2001. |
5. | Blaustein, Leopold. Wybór pism estetycznych. Kraków: Universitas, 2005. |
6. | Crisell, Andrew. Understanding Radio. London–New York: Routledge, 1994. |
7. | Hopfinger, Maryla. Doświadczenie audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej. Warszawa: Wydawnictwo „Sic!”, 2003. |
8. | Janiak, Agnieszka, Wanda Krzemińska, Anna Wojtasik-Tokarz, red. Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa, 2007. |
9. | Jarzębowski, Zbigniew. Szczecińskie słuchowiska radiowe: studia z pogranicza literatury i sztuki radiowej. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009. |
10. | Kaziów, Michał. O dziele radiowym. Z zagadnień estetyki oryginalnego słuchowiska. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1973. |
11. | Łastowiecki, Janusz. „Jak opisywać słuchowisko radiowe? Od refleksji międzywojennej do najnowszych ujęć badawczych”. Media – Kultura – Komunikacja Społeczna 12 (2016), 1: 11–24. |
12. | Mayen, Józef. Radio a literatura. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, 1965. |
13. | McLeish, Robert. Produkcja radiowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007. |
14. | Michalczyk, Stanisław. Społeczeństwo medialne. Katowice: Wydawnictwo „Śląsk”, 2008. |
15. | Miller, Bonnie M. „The Pictures Are Better on Radio: A Visual Analysis of American Radio Drama from the 1920s to the 1950s”. Historical Journal of Film, Radio and Television 2017. Dostęp 8.10.2018. 2017.13321. |
16. | Mucha, Aleksandra. „Glosy do ontologii spektaklu radiowego”. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 13 (2010): 489–503. |
17. | Pleszkun-Olejniczakowa, Elżbieta, Joanna Bachura, Aleksandra Pawlik. Dwa teatry. Studia z zakresu teorii i interpretacji sztuki słuchowiskowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. |
18. | Szlachta, Agnieszka. „Językowe sposoby wyrażania emocji w audycjach radiowych (na przykładzie wybranych audycji Radia Szczecin)”. W: Emocje w językach i kulturach świata, red. Ewa Komorowska, Agnieszka Szlachta. Szczecin: Wydawnictwo Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2016, 391–405. |
19. | Szlachta, Agnieszka. Leksykalno-pragmatyczne aspekty komunikowania się w mediach (na przykładzie wybranych audycji Radia Szczecin). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017. |
20. | Wójciszyn-Wasil, Aneta. „Obrazy – nie tylko w wyobraźni. Wizualna ewolucja radia”. Zeszyty Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 60 (2018), 1: 373–385. |
21. | Wójciszyn-Wasil, Aneta. „Radio: w stronę oryginalnego języka przekazu”. W: Radio i społeczeństwo, red. Grażyna Stachyra, Elżbieta Pawlak-Hejno. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2011, 243–251. |