Studia i Prace WNEiZ US

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.48/1-08
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 48/1 2017
Formy aktywności sfery biznesu w komunikacji marketingowej z wykorzystaniem mediów społecznościowych na przykładzie Lenovo Polska

Autorzy: Justyna Kaźmierczak
Uniwersytet Szczeciński
Słowa kluczowe: marketing komunikacja media społecznościowe biznes
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:11 (93-103)
Klasyfikacja JEL: M00 M10 M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Media społecznościowe znalazły zastosowanie także w świecie biznesu, stając się jednym z efektywniejszych kanałów komunikacji marketingowej. W dobie cyfryzacji i wszechobecnej wirtualizacji kontaktów międzyludzkich portale takie jak Facebook, Twitter, GoldenLine czy YouTube z powodzeniem pośredniczą w interakcji firmy z klientem. Artykuł ma na celu wskazanie, jak często media społecznościowe wykorzystywane są w komunikacji marketingowej, jak również przedstawienie form owej aktywności oraz płynących z niej korzyści. W końcowej części artykułu omówiono, jak w praktyce wygląda aktywność firm na portalach społecznościowych pod kątem wykorzystania ich do promowania marki, produktu i usług na przykładzie Lenovo Polska.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Boluminski, J., Karlin, S., Nätscher, Ch. (2009). Medien des Web 2.0 – Chance oder Risiko im Kundendialog? Marketing Review St. Gallen, 1, 24–25.
2.Castronovo, C., Huang, L. (2012). Social media in an alternative marketing communication model. Toronto: Johnson & Johnson.
3.Drury, G. (2008). Social media: should marketers engage and how can it be done effectively. Journal of Direct and Digital Marketing Practice, 9, 274–277.
4.Evans, D. (2008). Social media marketing. An hour a day. Indiana: Wiley Publishing.
5.Facebook. Pobrane z: www.facebook.com/business/help/214319341922580.
6.Fanpage Lenovo Polska. Pobrane z: https://pl-pl.facebook.com/LenovoPolska/
7.Fuchs, W.A. (2000). Integration der E-Communication in die Corporate Communications. Thexis, 3.
8.Lenovo. Pobrane z: https://www3.lenovo.com/pl/pl/.
9.Lenovo. Tablet Lenovo już w Polsce. Pobrane z: https://lenovozone.pl/blog/tablet-lenovo-yoga-juz-w-polsce-betterway/.
10.Megapanel sierpień 2010: Interia wyprzedza Gazeta.pl. Pobrane z: https://interaktywnie.com/badania-i-megapanel/megapanel-sierpien-2010-interia-wyprzedza-gazeta-pl-17927.
11.Migimedia. Pobrane z: www.migipedia.ch/de.
12.Największy fanpage technologiczny na polskim Facebooku – w 77 dni do sukcesu. Success story Lenovo Polska. Pobrane z: http://morph.pl/jak-zdobyc-fanow-na-facebooku-lenovo-wie-jak/.
13.Stanoevska-Slabeva, K. (2008). Die Potenziale des Web 2.0 für das Interaktive Marketing. W: Ch. Belz, M. Schögel, O. Arndtn, W. Walter (red.), Interaktives Marketing. Neue Wege zum Dialog mit Kunden. Wiesbaden: Gabler Verlag.
14.Stelzner, M.A. (2015). Social Media Marketing Industry Report How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Business. Pobrane z: https://digitalintelligencetoday.com/downloads/SocialMediaMarketingIndustryReport.pdf.
15.Twitter. Konto firmowe Lenovo Polska. Pobrane z: https://twitter.com/lenovopolska.
16.Wikipedia. Pobrane z: www.wikipedia.org/wiki/Social_Media.
17.YouTube. Pobrane z: www.youtube.com/user/LenovoPolska.