Studia i Prace WNEiZ US

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2080-4881     eISSN: 2300-4096    OAI
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Lista wydań / nr 41/1 2015
Wdrażanie platform współpracy z aktywnymi podmiotami na rynku B2C

Autorzy: Filip Nowacki
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Słowa kluczowe: platforma współpracy prosumenci przedsiębiorczość międzynarodowa oparta na współpracy współpraca.
Data publikacji całości:2015
Liczba stron:12 (67-78)

Abstrakt

miany zachodzące we współczesnej gospodarce światowej oraz handlu międzynarodowym sprawiają, że przedsiębiorstwa muszą poszukiwać rozwiązań, które sprawią, że w okresie dynamicznego rozwoju rynku elektronicznego nie utracą wcześniej pozyskanych nabywców. W artykule przedstawiono koncepcję platform współpracy, które mogą być rozwiązaniem dla firm pragnących nawiązać relację z nabywcami na rynku konsumenckim. Zanalizowano zmiany zachodzące na rynku konsumenckim oraz przedstawiono znaczenie platform współpracy osadzonych w zmodyfikowanej koncepcji przedsiębiorczości międzynarodowej. Celem artykułu jest prezentacja praktycznych wskazówek dla przedsiębiorstw na temat ważności i metody wdrażania platform współpracy z aktywnymi podmiotami, określanymi jako prosumenci, na rynku konsumenckim.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Berman S.J., Korsten P., Leading in the Connected Era, „Strategy & Leadership” 2014, Vol. 42, Issue 1.
2.Berman, S.J., Marshall, A., Reinventing the Rules of Engagement: Three Strategies for Winning the Information Technology Race, „Strategy & Leadership” 2014, Vol. 42, Issue 4.
3.Carbonell P., Rodriguez-Escudero A.I., Pujari D., Customer Involvement in New Service Development: An Examination of Antecedents and Outcomes, „Journal of Product Innovation Management” 2009, Vol. 26, Issue 5.
4.Edvardsson B., Kristensson P., Magnusson P., Sundström E., Customer Integration within Service Development – A Review of Methods and an Analysis of Insitu and Exsitu Contributions, „Technovation” 2012, Vol. 32, Issue 7/8.
5.Gouillart F., The Race to Implement Co-Creation of Value with Stakeholders: Five Approaches to Competitive Advantage, „Strategy & Leadership” 2014, Vol. 42, Issue 1.
6.Greer C.R., Lei D., Collaborative Innovation with Customers: A Review of the Literature and Suggestions for Future Research, „International Journal of Management Reviews” 2012, Vol. 14, Issue 1.
7.Hardt M., Negri A., Empire, Harvard University Press, Cambridge, MA 2000.
8.Intapong T., Settapat S., Kaewkamnerdpong B., Achalaku T., Modular Web-Based Collaboration Platform, „International Journal of Advanced Science and Technology” 2010, Vol. 22.
9.Izvercian M., Seran S.A., The Web 2.0 an the Globalization on New Consumer Emergence and Classification, Proceedings of the International Conference on Education Management and Social Science, Tianiin 2013.
10.Lin X., Germain R., Antecedents to Customer Involvement in Product Development: Comparing US and Chinese Firms, „European Management Journal” 2004, Vol. 22, No. 2.
11.McLuhan M., Nevitt B., Take Today: The Executive as Dropout, B.J. Harcourt, Boston 1972.
12.Neale M.R., Corkindale D.R., Co-Developing Products: Involving Customers Earlier and More Deeply, „Long Range Planning” 1998, Vol. 31, Issue 3.
13.Oinonen M., Customer Involvement in Co-Development in B2B Markets: Literature Review on Key Contributions and Success Factors, 30th IMP Conference, Bordeaux 2014.
14.Ramaswamy V., Chopra N., Building a Culture of Co-Creation at Mahindra, „Strategy & Leadership” 2014, Vol. 42, Issue 2.
15.Ritzer G., Prosumption: Evolution, Revolution or Eternal Return of the Same?, „Journal of Consumer Culture” 2014, Vol. 14, Issue 1.
16.Ritzer G., Dean P., Jurgenson N., The Coming of Age of the Prosumer, „American Behavioral Scientist” 2012, Vol. 56, No. 4.
17.Ritzer G., Jurgenson N., Production, Consumption, Prosumption. The Nature of Capitalism in the ‘Digital` Prosumer, „Journal of Consumer Culture” 2010, Vol. 10, No. 1.
18.Seran S.A., Izvercian M., Prosumer Engagement in Innovation Strategies, „Management Decision” 2014, Vol. 52, Issue 10.
19.Sikorska J., Konsumpcja. Warunki, zróżnicowanie, strategie, IFiS PAN, Warszawa 1998.
20.Storbacka K., Nenonen S., Scripting Markets: from Value Propositions to Market Propositions, „Industrial Marketing Management” 2008, Vol. 40, No. 2.
21.Thomke S., Hippel E. von, Customers as Innovators. A New Way to Create Value, „Harvard Business Review” 2002, April.
22.Toffler A., The Third Wave, Bantam Books 1980.