Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.53/3-09
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 53/3 2018
Tworzenie wartości dla pacjenta gabinetu dentystycznego
(Creating value for patients in dental practice)

Authors: Magdalena Soboń
Uniwersytet Szczeciński, Instytut Ekonomii
Keywords: value for patient medical service marketing doctor–patient relationship
Data publikacji całości:2018
Page range:13 (101-113)
Klasyfikacja JEL: I19 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The strategy of focusing on low prices is replacing on the market by concentration on values. The aim of the article is to show how this process proceeds on the example of a dental office. Observation supported by an individual direct interview of a popular dental centre was used for the research. This allowed author not only to conclude that it is possible and reasonable to build value in dental services, but also to create a pattern of activities that build this value. Creating values for patients is, however, a continuous process and has the potential to achieve increasingly better results. As a result, patient satisfaction and profits increase.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brilman, J. (2001). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne.
2.Carbone, L.P. (2004). Clued In. How To Keep Customers Coming Back Again and Again.New York: FT Prentice Hall.
3.Dobiegała-Korona, B. (2006). Wartość klienta czy wartość dla klienta? Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 1 (1), 29–33.
4.Dobiegała-Korona B. (red.) (2015). Budowa wartości klienta. Teoria i praktyka, Warszawa:Difin.
5.Doligalski, T. (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
6.Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Felberg SJA.
7.Drucker, P.F. (1993). Practice of Management. New York: Collins.
8.Kotler, Ph. (2005). Marketing. Poznań: REBIS.
9.Markowicz, A. (2015). Polacy jak ognia boją się dentysty. Pobrane z: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3796349,zdrowie-polacy-jak-ognia-boja-sie-dentysty,id,t.html (19.11.2018).
10.Mruk, H. (2009). Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług zdrowotnych. Warszawa:Wolters Kluwer.
11.Porter, M. (2006). Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników.Gliwice: Helion.
12.Przybyłowski, K., Hartley, S., Kerin, R., Rudelius, W. (1998). Marketing. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
13.Rutkowski, I. (2006). Marketingowe koncepcje wartości. Marketing i Rynek, 2, 2–7.
14.Shaw, C., Ivens, J. (2005). Building Great Customer Experiences. Basingstoke: Palgrave MacMillan.
15.Szymura-Tyc, M. (2003). Wartość dla klienta jako źródło przewagi konkurencyjnej. Organizacja i Kierowanie, 4, 17–32.
16.Szymura-Tyc, M. (2006). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
17.Zarzecki, D. (1999). Metody wyceny przedsiębiorstw. Warszawa: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce.
18.Zeithaml, V. (1988). Customer perceptions of price, quality and value: A means-end-model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, 52(3), 2–22.