Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.54/2-09
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 54/2 2018
Wykorzystanie aplikacji mobilnych mediów społecznościowych
(Mobile applications of social media – analysis of the use)

Authors: Agnieszka Szewczyk ORCID
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
Keywords: social media mobile applications
Data publikacji całości:2018
Page range:19 (127-145)
Klasyfikacja JEL: O35
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the research was to analyze the use of social media applications by their users. The article contains basic information and statistical data on social media and mobile applications taken from a review of literature and statistical compilations. The procedure for testing the degree of saturation with selected applications of the most popular social networking sites was carried out using diagnostic questionnaire survey forms. The article also contains graphically illustrated research results and a number of conclusions that can provide a basis for further analysis of this problem.
Download file

Article file

Bibliography

1.Aichner, T. (2015). Measuring the degree of corporate social media use. International Journal Market Research, 57, 259–264.
2.Dorenda-Zaborowicz, M. (2012). Marketing w social media. Nowe Media, 3, 59.
3.Kieruzel, M., Szopiński, M. (2016). Monitorowanie aktywności użytkowników w kontekście monetyzacji aplikacji mobilnych. Studia Informatica Pomerania, 2, 39–40.
4.Kulczycki, E. (2012). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez akademickie uczelnie wyższe w Polsce. Badania w formule otwartego notatnika. W: E. Kulczycki, M. Wendland (red.), Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji (s. 92–99). Poznań: Wydawnictwo Naukowe IF UAM.
5.Smalec, A., Gracz, L. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez samorządy lokalne w procesie komunikacji społecznej. W: W. Patrzałek (red.), Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej. Nowe paradygmaty i konteksty badawcze (s. 182–188). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
6.Treadaway, C., Smith, M. (2010). Godzina dziennie z Facebook marketingiem. Gliwice: Helion.
7.http://awesomeit.pl/oferta/oprogramowanie/aplikacje-mobilne.
8.http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/mobile-application.
9.https://infogr.am/aktualne_dane_na_temat_liczby_uzytkownikow_social_media_w_polsce_q4_2015.
10.https://mobirank.pl/2017/01/15/top-20-najpopularniejszych-aplikacji-mobilnych-polsce-2016/.
11.http://networkeddigital.com/2010/04/17/definicja-social-media/.
12.http://whatis.techtarget.com/definition/mobile-app.
13.http://www.kokoma.pl/aplikacje-mobilne.
14.https://www.lifewire.com/what-is-a-mobile-application-2373354.
15.https://www.statista.com/chart/5055/top-10-apps-in-the-world/.
16.https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/.