Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.52/2-26
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 52/2 2018
Rola internetu we współczesnej gospodarce
(The role of the internet in modern economy)

Authors: Karolina Beyer
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: Internet history of the Internet Internet marketing Internet in the enterprise
Data publikacji całości:2018
Page range:13 (341-353)
Klasyfikacja JEL: M20 M30 N00 O10 O30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The Internet in the modern economy has become a tool that can be used for private purposes, but also for public, business and scientific aims. It is a tool that on the one hand has revolutionized the way of communication and on the other hand, it is an effective way to get with offer to customers. Today, the Internet has become an indispensable element in the marketing strategies of modern enterprises in the field of achieving competitive advantage. The aim of the article is to present the potential generated by the Internet and to indicate its significance for modern economy and enterprises. To achieve the goal, the Author conduct an literature review and the analysis of quantitative data characterizing the contemporary Internet and its users. The result of the conducted analyses provides the image of the modern Internet and indication of possibilities and benefits of its use in the modern economy. The article also presents the capabilities of using the Internet and social media in contemporary enterprises. The results obtained, confirming the growing importance of the Internet in modern economy, indicate the need to use the Internet and social media in contemporary enterprises.
Download file

Article file

Bibliography

1.About Google. Pobrane z: https://www.google.pl/about/#/start (21.10.2017).
2.Malik, A. (2011). Prawdziwy początek Internetu w Polsce – sensacyjne odkrycie. Pobrane z: http://www.komputerswiat.pl/ nowosci/wydarzenia/2011/40/prawdziwy-poczatek-internetu-w-polsce-nieznany-fakt.aspx (21.10.2017).
3.McLeod, A. (2007). Marketing internetowy w praktyce. Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie. Gliwice: Wyd. „Złote Myśli”.
4.Frąckiewicz, E. (2006). Marketing internetowy. Warszawa: PWN.
5.FidoNet. Pobrane z: https://www.fidonet.org (21.10.2017).
6.Forum Tweaks. Historia Neostrady. Pobrane z: http://www.forum.tweaks.pl/Info-Neostrada-Opis-Historia-etc-t43391/ (21.10.2017).
7.Historia Internetu. Pobrane z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_Internetu (21.10.2017).
8.ITU (2016a). Global and Regional ICT Data. Pobrane z: http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat (21.10.2017).
9.ITU (2016b). Percentage of Individuals Using the Internet. Pobrane z: http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/ (21.10.2017).
10.ITU (2017). ICT Facts and Figures 2017. Pobrane z: http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/facts/ICTFactsFigures2017.pdf (21.10.2017).
11.We Are Social Media (2017). Raport Digital in 2017 Global Overview. Pobrane z: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview (21.10.2017).
12.Surmacz, T. (2014). Rynek internetowy w Polsce i na świecie. W: J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy (s. 32–51). Warszawa: PWN.
13.Wirtualnemedia.pl. Pobrane z: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-2017-rok-wzrosly-w-polsce-o-1-3-proc-mocno-w-gore-internet-i-kina-nieco-w-dol-telewizja (21.10.2017).
14.Zenith (2017). W tym roku globalne wydatki na reklamę online przewyższą wydatki na reklamę w telewizji. Pobrane z: https://www.zenithmedia.pl/aktualnosci/article/W-tym-roku-globalne-wydatki-na-reklame-online-przewyzsza-wydatki-na-reklame-w-telewizji-5600.html (21.10.2017).