Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.48/3-12
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 48/3 2017
Znaczenie innowacji społecznych w tworzeniu wartości dodanej dla społeczeństwa
(The importance of social innovation in creating value added for society)

Authors: Bogusława Ziółkowska
Politechnika Częstochowska
Keywords: social innovation added value society
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (141-150)
Klasyfikacja JEL: M10 M14 M21
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In article the importance and presents the definitions of the social innovation and the process of their creation and implementation. Another part refers to good practice in the field of social innovation. Specific examples of the selected ideas on social innovation and identifies generated by added value for society.
Download file

Article file

Bibliography

1.Caulier-Grice, J., Davies, A., Patrick, R., Norman, W. (2013). Defining Social Innovation. A deliverable of the project: „The theoretical, empirical and policy foundations for building social innovation in Europe” (TEPSIE). European Commission – 7th Framework Programme, Brussels: European Commission, DG Research.
2.Community Catalysts (2016). Pobrano z: https://www.communitycatalysts.co.uk (14.11.2016).
3.Crowdfunding.pl (2016a). Pobrano z: http://crowdfunding.pl/crowdfunding-faq (14.11.2016).
4.Crowdfunding.pl (2016b). Pobrano z: http://crowdfunding.pl (14.11.2016).
5.Economy App (2016). Pobrano z: http://www.progressivepolicy.org/event/app-economygermany-american-perspective (14.11.2016).
6.European Commission (2011). Empowering People, Driving Change. Social Innovation in the European Union. BEPA, Luxembourg: Publications Office of the European Union.
7.European Commission (2012). S ocial I nnovation E urope. E nabling a European environment that can find, support and share what works.
8.European Commission (2013). Guide to social innovation. Pobrano z: http://s3platform.jrc.ec.europa.eu/documents/10157/47822/Guide%20to%20Social%20Innovation.PDF.
9.e-Wolontariat.pl (2016). Pobrano z: http://www.e-wolontariat.pl (14.11.2016).
10.Flew, T., Cunninglem, S., Bruns, A., Wilson, J. (2008). Social innovation. User-created content and the future of the ABC and SBS as public service media. Pobrano z: http://eprints.qut.edu.au.
11.Gdyński Dialog z Seniorami (2016). Pobrano z: http://partycypacjaobywatelska.pl/przyklad/gdynski-dialog-z-seniorami-panel-obywatelski-z-udzialem-osob-starszych-wgdyni (14.11.2016).
12.Inkantor.pl (2016). Pobrano z: https://www.inkantor.pl (14.11.2016).
13.Ivona Software (2016). Pobrano z: http://www.ivona.com/pl/firma (14.11.2016).
14.Kesselring, A., Leitner, M. (2008). Soziale Innovationen in Unternehmen. Study, compiled by order of the Unruhe Stiftung. Vienna. Pobrano z: http://www.zsi.at/attach/Soziale_Innovation_in_Unternehmen_ENDBERICHT.pdf.
15.Knop, L., Szczepaniak, M., Olko, S. (2014). Innowacje społeczne w kreatywnej Europie w perspektywie Strategii Europa 2020. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 73, nr kol. 1919/2014, 239–253.
16.Krawczyk-Sokołowska, I. (2012). Innowacyjność przedsiębiorstw i jej regionalne uwarunkowania. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
17.Kupfranki.pl (2016). Pobrano z: http://kupfranki.pl (14.11.2016)
18.MITWIN.NET (2016). Pobrano z: https://www.siceurope.eu/network/collaborative-and-sharing-economy/interview-mitwinnet (14.11.2016).
19.Moulaert, F., Nussbaumer, J. (2005). Defining the social economy and its governance at the neighborhood level: A methodological reflection. Urban Studies, 42 (11), 2071–2088.
20.NCBR (2013). Innowacje społeczne. Warszawa: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
21.NCBR (2016). Ewaluacja Programu Innowacje Społeczne realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Pobrano z: http://www.ncbr.gov.pl/gfx/ncbir/pl/defaultopisy/1379/83/1/07.12_zalozenia_do_badania_is_ncbr.pdf (25.11.2016).
22.Nicholls, A., Murdock, A. (2012). Social innovation: blurring boundaries to reconfigure markets. Hampshire–New York: Palgrave Macmillan, Hanndmill, Basingstoke.
23.Phills, J.A. Jr., Deiglmeier, K., Miller, D.T. (2008). Rediscovering Social Innovation. Stanford Social Innovation Review, 6 (4), 34–43.
24.Ziółkowska, B. (2013). Zarządzanie procesami tworzenia wartości w przedsiębiorstwie. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.