Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.48/2-23
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 48/2 2017
Czynniki kształtujące satysfakcję pracowników wybranej grupy dyspozycyjnej na przykładzie policji
(Factors affecting satisfaction workers selected dispositional group by police service)

Authors: Adam Piontek
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Keywords: satisfaction factors of satisfaction dispositional group
Data publikacji całości:2017
Page range:11 (269-279)
Klasyfikacja JEL: M10 M12
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The process of formation of employee satisfaction shows both the role played in this process is the organization and work environment. At the same time are also important factors inherent in the unit, differentiating the level of perceived satisfaction. Development aims to identify factors infl uencing employee satisfaction selected dispositional group.
Download file

Article file

Bibliography

1.Borkowska, S. (2008). Systemy motywowania pracowników. W: H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Fiech, M., Mudyń K. (2011) Pomijanie działań kształtujących poziom zadowolenia zawodowego pracowników jako przejaw dysfunkcji w procesie zarządzania zasobami ludzkim. Problemy Zarządzania, 9 (4/34), 147–161.
3.Gros, U. (2012). Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
4.Lewicka, D. (2010). Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5.Lindzey, G. Aronson, E. (1985). Handbook of Social Psychology. New York: Random House.
6.Locke, E.A. (1976). The Nature and Causes of Job Satisfaction. Handbook of Industrial and Organizational Psychology. Chicago: Rand McNally College Publishing Company.
7.Maciejeski, J. (2006). Grupy dyspozycyjne społeczeństwa polskiego. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
8.Makin, P., Cooper, C., Cox, C. (2000). Organizacje a kontrakt psychologiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
9.Schultz, D., Schultz, S.E. (2008), Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Springer, A. (2011). Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika. Problemy Zarządzania, 9, (4/34), 162–180.
11.Vroom, V.H. (1964). Work and Motivation. New York: Wiley.
12.Wexley, K.N., Youkl G.A. (1984). Organizational Behavior Personnel Psychology. Irwin: Homewood.