Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.48/2-07
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 48/2 2017
ANALIZA PROCESOWA JAKO NARZĘDZIE DO USPRAWNIENIA DZIAŁALNOŚCI ORGANIZACJI
(Process analysis as a tool for rationalization of the organization)

Authors: Katarzyna Ragin-Skorecka
Politechnika Poznańska

Filip Nowak
Politechnika Poznańska
Keywords: process analysis streamlining processes management strategy
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (77-88)
Klasyfikacja JEL: O18 P48
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents issues related to mapping and evaluation processes in the organization. Process analysis can identify potential points for improvements that can become variables affecting shaped in the enterprise management strategy. In the fi rst part indicates the general methodology of searching the potential to improve the processes. The second part describes the progress of the methodology chosen company.
Download file

Article file

Bibliography

1.Briol, P. (2010). BPMN 2.0 Distilled. USA: Lulu.com.
2.Davenport, T.H. (1993). Process Innovation: Reengineering Work Through Information Technology. Harvard Business School Press.
3.Drejewicz, S. (2012). Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych. Gliwice: Helion.
4.Fertsch, M. (2016). Słownik terminologii logistycznej. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.
5.Gabryelczyk, R., Rakowska, E. (2015). Pomiar procesów jako element oceny wdrożeń systemów IT w administracji publicznej. Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH, 36, 205–220.
6.Gawin, B., Marcinkowski, B. (2013). Symulacja procesów biznesowych. Gliwice: Helion.
7.Gierszewska, G., Romanowska, M. (1997). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE.
8.Grajewski, P. (2007). Organizacja procesowa. Warszawa: PWE.
9.Hammer, M. (1999). Reinżynieria i jej następstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Kasprzak, T. (2005). Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu. Warszawa: Difin.
11.Koźmiński, A., Piotrowski, W. (1995). Zarządzanie – teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
12.Penc, J. (1994). Strategie zarządzania. Cz. I: Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Warszawa: Placet.
13.Piotrowski, M. (2013). Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Gliwice: Helion.
14.Shapiro, R., White, S., Bock, C. (2011). BPMN 2.0 Handbook Second Edition: Methods, Concepts, Case Studies and Standards in Business Process Modeling Notation. USA: Future Strategies Inc.
15.Silver, B. (2011). BPMN Method and Style with BPMN Implementer’s Guide. USA: Cody- -Cassidy Press.
16.Stabryła, A. (1984). Analiza systemowa procesu zarządzania. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
17.Stajniak, M. (2011). Modelowanie i symulacja w notacji BPMN jako czynnik kształtujący efektywność procesów logistycznych. Logistyka, 3, 2511–2520.
18.Stajniak, M. (2015). Mapowanie, modelowanie i symulacja wg teorii BPMN jako doskonalenie procesów transportowych. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 5, 687–698.
19.Trzcieliński, S., Adamczyk, M., Pawłowski, E. (2013). Procesowa orientacja przedsiębiorstwa. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
20.Wawrzyniak, B. (1998). Polityka strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE.
21.White, S., Miers, D. (2008). BPMN Modeling and Reference Guide. Understanding and using BPMN. USA: Future Strategies Inc.
22.Zwiech, P. (2003). Istota strategii fi rmy. W: D. Kopycińska (red.), Państwo i rynek w gospodarce (s. 251–258). Szczecin: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.