Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-01
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 43/3 2016
ZACHOWANIA KONSUMENTÓW WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA RYNKU KAWY NATURALNEJ JAKO PRZESŁANKA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
(Consumer behavior pomorskie province on the market of natural coffee, as a condition of marketing activities)

Authors: Joanna Bartkowicz
Akademia Morska w Gdyni

Agnieszka Rybowska
Akademia Morska w Gdyni
Keywords: natural coffee consumer espresso machine frequently intake
Data publikacji całości:2016
Page range:14 (7-20)
Klasyfikacja JEL: D12 M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The study was conducted in a group of 424 people living in cities of different sizes and villages. The study was aimed at the diagnosis of consumer behavior from the Pomeranian Province on the market of natural coffee. They have been assessed, among other things: selection factors particular brand of coffee, coffee brand chosen most often by respondents, brand loyalty, brewing method, a place to buy coffee. Verified as gender, place of residence and age affect the choices made by consumers. The data obtained is a good starting point for segmentation of consumers by entities engaged in the distribution, import of both the natural coffee as well as devices that grind and brew coffee using beans and ground.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brilman, J. (2002). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWE.
2.Falkowski, A., Tyszka, T. (2002). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.
3.Hopej, M., Kral, Z. (red.). (2011). Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
4.ICO (2015). Imports of Coffee by Selected Importing Countries. Pobrane z: www.ico.org/prices/m4-imports.pdf (6.11.2015).
5.ICO (2016). Total Production by All Exporting Countries. Pobrane z: www.ico.org/prices/po-production.pdf (10.01.2016).
6.Jiang, P., Rosenbloom, B. (2005). Customer Intention to Return Online: Price Perception, Attribute-level Performance, and Satisfaction Unfolding over Time. European Journal of Marketing, 39, 1–2, 150−174.
7.Karczewska, M. (2010). Determinanty zachowań konsumenckich na rynku. W: V Krakowska Konferencja Młodych Uczonych (s. 475–484). Kraków.
8.Kobielska, Z. (2009). Kawa nie boi się ryzyka. Fresh & Cool Market, 7, 15–17.
9.Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, W. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE.
10.Kowalski, W. (2010). Wszystko rynku kawy, Efix Dom Maklerski. Pobrane z www.efixpolska.com/C/dwn/ae/coffee.pdf (6.11.2015).
11.Lenart, B., Sikora T. (2001). Model preferencji i zachowania konsumenta na rynku kawy. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3 (28), 95–106.
12.Portal Spożywczy (2015). Pobrane z: www.portalspozywczy.pl/kawa-herbata/wiadomosci/kawa-w-polsce-prawie-najtansza-w-europie,121495_1.html (26.10.2015).
13.Reichheld, F., Schefer, P. (2000). E-loyalty: Your Secret Weapon on the Web. Harvard Business Review, 78, 4, 105–113.
14.Skawińska, E. (red.). (2002). Konkurencyjność przedsiębiorstw – nowe podejście. Warszawa– Poznań: PWN.
15.Trijp van, H.C.M., Schifferstein, H.N.J. (1995). Sensory Analysis in Marketing Practice: Comparison and Integration. Journal of Sensory Studies, 10, 127–147.