Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.45/2-04
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 45/2 2016
ROLA DORADZTWA GOSPODARCZEGO W TWORZENIU WIEDZY I STRATEGII ROZWOjU W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH
(The role of business consulting in the management of micro-enterprises)

Authors: Wojciech Grabowski
Uniwersytet Łódzki

Edward Stawasz
Uniwersytet Łódzki
Keywords: sector of micro-enterprises business consulting ordered data
Data publikacji całości:2016
Page range:12 (49-60)
Klasyfikacja JEL: C35 D22
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper presents the role of business consulting in the management of micro-enterprises. It discusses the importance of determinants and the impact of business consulting as a factor in reducing the gap in knowledge on management of micro-enterprises. The second part of the paper presents the results of empirical studies of 406 micro-enterprises in the field of knowledge creation and formulation of management strategies in Polish micro-enterprises.
Download file

Article file

Bibliography

1.Berry, A.J., Sweeting, R., Goto, J. (2006). The Effect of Business Advisers on the Performance of SMEs. Journal of Small Business and Enterprise Development, 13, 33–47.
2.Dyer, L.M, Ross, Ch.A. (2007). Advising the Small Business Client. International Small Business Journal, 25, 130–151.
3.Gruszczyński, M. (2010). Mikroekonometria. Warszawa: Wolters Kluwer.
4.Hozer, J. (1993). Mikroekonometria. Analizy, diagnozy, prognozy. Warszawa: PWE.
5.Kubr, M. (2002), Management Consulting. A Guide to the Profession. Geneva: International Labour Office.
6.Łobacz, K., Glodek P. (2015). Development of Competitive Advantage of Small Innovative Firm – How to Model Business Advice Influence within the Process? Procedia Economics and Finance, 23, 487–494.
7.Mole, K. (2002). Business Advisers’ Impact on SMEs. International Small Business Journal, 20, 139–162.
8.Nogalski, B., Falencikowski, T. (2005). Zagadnienia epistemologiczne zarządzania w mikroprzedsiębiorstwach. W: R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm (s. 21–30). Wałbrzych: Wyd. WWSZiP.
9.Ramsden, M., Bennett, R.J. (2005). The Benefits of External Support to SMEs. Journal of Small Business and Enterprise Development, 12, 227–243.
10.Rivers, D., Vuong, Q.H. (1988). Limited Information Estimators and Exogeneity Tests for Simultaneous Probit Models. Journal of Econometrics, 39, 347–366.
11.Robson, P.J.A., Bennett, R.J. (2000). The Use and Impact of Business Advice by SMEs in Britain: An Empirical Assessment Using Logit and Ordered Logit Model. Applied Economics, 32, 1675–1688.
12.Soriano, D.R. (2003). The Impact of Consulting Service on Spanish Firms. Journal of Small Business Management, 41, 409–416.
13.Suszyński, C. (2005). Kształtowanie strategii małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań nad wykorzystaniem zewnętrznych doradców przez krajowe MSP. W: R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm (s. 83–94). Wałbrzych: Wyd. WWSZiP.
14.Tuszyński, J. (2013). Doradztwo gospodarcze dla małych i mikroprzedsiębiorstw w Polsce na przykładzie województwa śląskiego, maszynopis powielony. Łódź: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
15.Webber, D.J., Johnson, S. Fargher, S. (2010). Sector Variations in SMEs’ Use of External Business Advice. Local Economy, 25, 339–355.
16.Wiśniewski, J. (2009). Mikroekonometria. Toruń: Wyd. UMK.
17.Wiśniewski, J. (2012). Dillemas of Economic Measurement in Weak Scales. Folia Oeconomica Stietinensia, 14, 50–59.
18.Wiśniewski, J. (2014). Ekonometrologia. Studia i Prace WNEiZ Uniwersytetu Szczecińskiego, 36, 131–143.