Studia i Prace WNEiZ US

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.48/2-23
CC BY-SA   Open Access 

Liste der Ausgaben / nr 48/2 2017
Czynniki kształtujące satysfakcję pracowników wybranej grupy dyspozycyjnej na przykładzie policji

Autoren: Adam Piontek
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Schlüsselbegriffe: satysfakcja czynniki satysfakcji grupa dyspozycyjna
Data publikacji całości:2017
Seitenanzahl:11 (269-279)
Klasyfikacja JEL: M10 M12
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Proces kształtowania się satysfakcji pracowników wskazuje zarówno na rolę, jaką w tym procesie odgrywa organizacja i jej środowisko pracy. Jednocześnie ważne są również czynniki tkwiące w jednostce, różnicujące poziom odczuwanej satysfakcji. Opracowanie ma na celu ukazanie satysfakcji pracowników oraz identyfi kację czynników kształtujących satysfakcję pracowników wybranej grupy dyspozycyjnej.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Borkowska, S. (2008). Systemy motywowania pracowników. W: H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Fiech, M., Mudyń K. (2011) Pomijanie działań kształtujących poziom zadowolenia zawodowego pracowników jako przejaw dysfunkcji w procesie zarządzania zasobami ludzkim. Problemy Zarządzania, 9 (4/34), 147–161.
3.Gros, U. (2012). Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
4.Lewicka, D. (2010). Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5.Lindzey, G. Aronson, E. (1985). Handbook of Social Psychology. New York: Random House.
6.Locke, E.A. (1976). The Nature and Causes of Job Satisfaction. Handbook of Industrial and Organizational Psychology. Chicago: Rand McNally College Publishing Company.
7.Maciejeski, J. (2006). Grupy dyspozycyjne społeczeństwa polskiego. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
8.Makin, P., Cooper, C., Cox, C. (2000). Organizacje a kontrakt psychologiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
9.Schultz, D., Schultz, S.E. (2008), Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Springer, A. (2011). Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika. Problemy Zarządzania, 9, (4/34), 162–180.
11.Vroom, V.H. (1964). Work and Motivation. New York: Wiley.
12.Wexley, K.N., Youkl G.A. (1984). Organizational Behavior Personnel Psychology. Irwin: Homewood.