Studia Informatica Pomerania

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica

ISSN: 2451-0424     eISSN: 2300-410X    OAI    DOI: 10.18276/si.2016.40-07
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 40
Oczekiwania fanów elektronicznej rozrywki wobec grafiki w grach komputerowych

Autorzy: Agnieszka Szewczyk
Uniwersytet Szczeciński
Słowa kluczowe: gry komputerowe silniki graficzne elektroniczna rozrywka
Data publikacji całości:2016
Liczba stron:15 (71-85)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie informacji na temat silników graficznych wykorzystywanych w nowoczesnych grach komputerowych. Wskazano w nim także najpopularniejsze obecnie silniki oraz specyfikację ich głównych zalet i wad. Dokonano porównania silników graficznych na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych na forach internetowych gromadzących fanów elektronicznej rozrywki.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Adams, E. (2010). Projektowanie gier video. Podstawy. Gliwice: Helion.
2.Citko, A. (2015). Historia ewolucji grafiki w grach – Od Mario do Crysis i dalej. Pobrane z: http://www.purepc.pl/gry/ historia_ewolucji_grafiki_w_grach_od_mario_do_crysis_i_dalej (grudzień 2015).
3.Kluska, B. (2008). Dawno temu w grach. Czas pionierów, Szkice z historii gier komputerowych. Łódź: Orka. Kozłowski, B. (2015). Chrome engine. Pobrane z: http://technologia.techland.pl. (lipiec 2015).
4.LaMothe, A. (2014). Triki najlepszych programistów gier 3D. Vademecum profesjonalisty. Gliwice: Helion.
5.Makowski, P. (2010). Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo. Warszawa: Trio.
6.Malinowski, J. (2014). Historia silników gier. Pobrane z: https://www.assembla.com/spaces/ppgame/wiki/historia_ silnik%C3%B3w_gier/history (maj 2015).
7.Molta, A. (2014). Silniki następnej generacji. Pobrane z: http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,9213218,Silniki_ nastepnej_generacji_.html?bo=1 (maj 2015).
8.Roszak, K. (2011). Moc obrazu. PC Format, 5.
9.Rokicki, J. (2003). Czas siwych graczy!. Warszawa: WNT.
10.Stasieńko, J. (2011). Gry komputerowe – jestem na „tak”, jestem na „nie”. Zagrożenia, szanse i wyzwania rozrywki komputerowej. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
11.Wysocki, D. (2014). Najważniejsze silniki gier. Pobrane z: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Najwazniejsze_ silniki_gier_cz._2-2993/strona/9730.html (listopad 2015).
12.Zoła, A. (2004). Programowanie w języku Java. Warszawa: Helion.