Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica

Currently: Studia Informatica Pomerania

ISSN: 0867-1753     eISSN: 2300-410X    OAI    DOI: 10.18276/si.2015.36-09
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN 863 SI nr 36
Marketing internetowy w mediach społecznościowych
(Internet marketing in social media)

Authors: Agnieszka Szewczk
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Informatyki w Zarządzaniu
Keywords: online advertising social media internet marketing
Data publikacji całości:2015
Page range:15 (119-133)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of this article is to explore the potential of social media in marketing, and in its effectiveness in relation to traditional media and online advertising methods. For this were used comparative analysis results of two similar forms of online advertising. The main difference is that one of them works within the social media, and the second one will be a reflection of the standard forms of promotion possibilities in the Internet.
Download file

Article file

Bibliography

1.Frankowski P., Juneja A. (2009), Serwisy społecznościowe. Budowa, administracja i moderacja, Helion, Gliwice.
2.Grabiec P. (2013), Serwisy społecznościowe opanowały Internet, „PC World Mega”, nr 1.
3.Kowalski K. (2011), Tajniki skutecznej reklamy, „PC World”, nr 3.
4.Królewski J., Sala P. (2014), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
5.Podlaski A. (2011), Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w SOCIAL MEDIA, Helion, Gliwice.
6.Shih C. (2012), Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami, Helion, Gliwice.
7.Wowra W. (2013), Facebook krok po kroku, „PC World Mega”, nr 1.
8.www.glowydowynajecia.pl/real-time-marketing-czyli-marketing-w-czasie-rzeczywistym/, (10.09.2014).
9.www.o12.pl/wiedzodajnia/czytaj/komentarze-facebooka-na-swojej-stronie/, (4.09.2014).
10.www.socialpress.pl/strony/marketing-wirusowy/, (9.09.2014).
11.www.socialpress.pl/2012/05/promowane-posty-nowa-bron-w-walce-marketerow-zedgerank/, (7.09.2014).
12.www.umarketing.pl/optymalizacja-mediow-spolecznosciowych-4-metody-na-sukces/, (4.09.2014).
13.www.m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/spolecznosciowe-logowanie-zdominowane-przezfacebooka/, (4.09.2014).