Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica

Currently: Studia Informatica Pomerania

ISSN: 0867-1753     eISSN: 2300-410X    OAI    DOI: 10.18276/si.2015.38-09
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN 878 SI nr 38
Standardy zarządzania usługami informatycznymi
(IT services management standards)

Authors: Aleksandra Radomska-Zalas
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, Wydział Techniczny
Keywords: IT Services IT Services Management ITIL MOF
Data publikacji całości:2015
Page range:11 (119-129)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

IT Services are interlinked components that work together to achieve this objective of the organization. IT Service Management Standards are a set of best practices for improving the quality of IT services. Standards are an important element of transforming the needs and business requirements for IT services.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bliski E., Kosmulska-Bochenek E. (2009), Systemy i usługi informatyczne: cykl życia, procesy i zarządzanie w normach ISO, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
2.Gnybek J. (2006), ITIL blisko nas, czyli zarządzanie incydentami i problemami, http://www.ploug.org.pl/plougtki.php?action=read&p=39&a=11 (20.10.2006).
3.Hirsch G. (2008), Glossary of Terms, Definitions and Acronyms, Office of Information Technology Services, North Carolina.
4.ITIL/ISO20000 (2014), http://www.pbsg.pl/itiliso20000 (13.04.2014).
5.Microsoft (2009), Microsoft® Operations Framework. Cross Reference ITIL® V3 and MOF 4.0, San Francisco.
6.OGC (2011), ITIL Foundation Handbook – Pocketbook from the Official Publisher of ITIL, TSO, Wielka Brytania.
7.Sobczak A. (2014), Przegląd wybranych podejść do zarządzania IT w organizacjach, w: Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole, s. 456–467.
8.Sobestiańczyk T. (2013), Standardy Microsoft Solution Framework w zarządzaniu projektami informatycznymi, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, „Organizacja i Zarządzanie”, z. 67.