Studia Informatica Pomerania

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica

ISSN: 2451-0424     eISSN: 2300-410X    OAI    DOI: 10.18276/si.2016.40-03
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 40
Studenci w sieci – sposoby, rodzaje i motywacje przebywania w cyfrowym świecie na przykładzie studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
(Students in the network – ways, kinds and motivation of being active i in the digital word taking as the example the students of University of Rzeszow)

Authors: Katarzyna Garwol
Uniwersytet Rzeszowski
Keywords: hobby study time student Internet
Data publikacji całości:2016
Page range:11 (27-37)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the problem of the role of Internet in the life of present-day young people taking as the example students of University of Rzeszow. After looking through the research considering the ways and motivation of using Internet carried out on Polish students by scientific and research environments, we go to the description of own research of the author and the analysis of the results coming out from the research.
Download file

Article file

Bibliography

1.Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M., Wójcik, J. (2016). Stan wiedzy studentów SGH w zakresie możliwości wykorzystania internetu. Pobrane z: http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/11/id/187 (19.03.2016).
2.Krejtz, K. (2016). Internet mobilny w życiu studenta – raport badawczy. Pobrane z: http://interaktywnie.com/public/ upload/data/02/96/29623_internet-mob-w-zyciu-studenta_raport.pdf (20.03.2016).
3.Kulczycki, E. (2012). Jak z internetu korzystają studenci, a jak pracownicy naukowi? Raport z badania. Pobrane z: http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-z-internetu-korzystaja-studenci-a-jak-pracownicy-naukowi-raport-z-badania/ (22.03.2016).
4.Lorencowicz, E., Kocira, S. (2012). Ocena wykorzystywania internetu przez studentów studiów inżynierskich. W: Postępy Nauki i Techniki, 15, 238–245.
5.Morbitzer, J. (2011). Aksjologiczne konteksty Internetu. W: A. Szpunar (red.), Paradoksy internetu. Konteksty społeczno-kulturowe. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
6.Puchała, M. (2009). Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci. W: J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberświat. Możliwości i zagrożenia. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
7.Retkiewicz, W. (2014). Przestrzenna natura cyberprzestrzeni. W: Z. Rykiel, J. Kinal (red.), Wirtualność jako realność. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.