1. | Balbus, Stanisław. „Zagłada gatunków”. Genologia dzisiaj. Red. W. Bolecki, I. Opacki. Warszawa: IBL, 2000. |
2. | Balcerzan, Edward. „W stronę genologii multimedialnej”. Genologia dzisiaj. Red. W. Bolecki, I. Opacki. Warszawa: IBL, 2000. |
3. | Bolter, Jay David. Writing Space. Computers, Hypertext, and the Remediation of Print. New York–London: Routledge, 2011. |
4. | Eco, Umberto. Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych. Przeł. L. Eustachiewicz. Warszawa: W.A.B., 2008. |
5. | Fajfer, Zenon. Powieki. Szczecin–Bezrzecze: Wydawnictwo Forma, 2013. Online. http://collection.eliterature.org/1/works/waber__strings.html [dostęp: 15 X 2014]. |
6. | Geertz, Clifford. „O gatunkach zmąconych (Nowe konfiguracje myśli społecznej)”. Przeł. Z. Łapiński. Postmodernizm. Antologia przekładów. Ed. R. Nycz. Kraków: Universitas, 1997. |
7. | Genette, Gérard. Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia. Przeł. T. Stróżyński, A. Milecki. Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2014. |
8. | Pisarski, Mariusz. Hipertekstowe przemiany prozy. Kraków–Bydgoszcz: Korporacja Ha!art, 2013. |
9. | Saemmer, Alexandra. „Digital Literature – A Question of Style”. Reading Moving Letters. Digital Literature in Research and Teaching. Eds. R. Simanowski, J. Schäfer, P. Gendolla. Bielefeld: Transcript, 2010. |
10. | Simanowski, Roberto. Digital Art. And Meaning. Reading Kinetic Poetry, Text Machines, Mapping Art, and Interactive Installations. Minneapolis–London: University of Minnesota Press, 2011. |
11. | Szahaj Andrzej. O interpretacji. Kraków: Universitas, 2014. |
12. | Wysłouch, Seweryna. Literatura a sztuki wizualne. Warszawa: PWN, 1994. |
13. | ---. Wyprzedaż semiotyki. Red. M. Brzóstowicz-Klajn, B. Kaniewska. Poznań: Wydawnictwo „Poznańskie Studia Polonistyczne”, 2011. |
14. | Zuern, John. „Figures in the Interface. Comparative Methods in the Study of Digital Literature”. Reading Moving Letters. Digital Literature in Research and Teaching. Eds. R. Simanowski, J. Schäfer, P. Gendolla. Bielefeld: Transcript, 2010. |