1. | Augé, Marc. Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności. Przeł. R. Chymkowski, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. |
2. | Bajka, Zbigniew. Historia mediów. Kraków: Wydawnictwo i Drukarnia Towarzystwa Słowaków w Polsce, 2008. |
3. | Bell, Daniel. Kulturowe sprzeczności kapitalizmu. Przeł. S. Amsterdamski. Warszawa: PWN, 1994. |
4. | Bodzioch-Bryła, Bogusława. Ku ciału post-ludzkiemu… Poezja polska po 1989 roku wobec nowych mediów i nowej rzeczywistości. Kraków: Universitas, 2011. |
5. | ---, Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz. Literatura – nowe media. Homo irretitus w kulturze literackiej XX i XXI wieku. Częstochowa: Wydawnictwo AJD, 2014. |
6. | Bordwell, David, Kristin Thompson. Film Art. Wprowadzenie. Sztuka filmowa. Przeł. B. Rosińska. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2010. |
7. | Brzozowski, Tadeusz. „Narracje filmowo-fotograficzne w poezji pierwszej połowy Dwudziestolecia”. Formy i strategie wypowiedzi narracyjnej. Red. C. Niedzielski, J. Speina. Toruń: UMK, 1993. 199–215. |
8. | Burszta, Wojciech Józef. „Tożsamość narracyjna w dobie ekranu”. Narracja i tożsamość (I). Narracje w kulturze. Red. W. Bolecki, R. Nycz. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN Wydawnictwo, 2004. 26–37. |
9. | Chesterton, Gilbert Keith. „A Defence of Detective Story”. The Art of the Mystery Story: Collection of Critical Essays. Ed. H. Haycraft, New York: Biblo and Tannen, 1976. |
10. | Chmielecki, Konrad. „Intermedialność jako fenomen ponowoczesnej kultur”. Kultura Współczesna 2 (2007): 118–137. |
11. | Eco, Umberto. Cmentarz w Pradze. Przeł. K. Żaboklicki. Warszawa: Oficyna Literacka Noir sur Blanc, 2011. |
12. | Gergen, Kenneth, The Saturated Self: Dilemmas of Identity In Contemporary Life. New York: Basic Books, 1991. |
13. | Giddens, Anthony. Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Przeł. A. Szulżycka, Warszawa 2001. |
14. | Goban-Klas, Tomasz. Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. |
15. | Hejmej, Andrzej. „Intermedialność i literatura intermedialna”. Kulturowe wizualizacje doświadczenia. Red. W. Bolecki, A. Dziadek. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN Wydawnictwo, 2010. 275–286. |
16. | Higgins, Dick. „Intermedia”. Przeł. M. i T. Zielińscy. Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje. Red. P. Rypson. Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2000. 117–133. |
17. | Hopfinger, Maryla. Doświadczenia audiowizualne: o mediach w kulturze współczesnej. Warszawa: Sic!, 2003. |
18. | ---. Literatura i media po 1989 roku. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2010. |
19. | Intermedialność w kulturze końca XX wieku. Red. A. Gwóźdź, S. Krzemień-Ojak. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana, 1998. |
20. | Jamroziński, Tomasz. Schodząc ze ścieżki. Gdańsk: Oficynka, 2012. |
21. | Jenkins, Henry. Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007. |
22. | Kraska, Mariusz. Prosta sztuka zabijania. Figury czytania kryminału. Gdańsk: Fundacja Terytoria Książki, 2013. |
23. | Kuźma, Erazm. „Granice porównywalności poezji z malarstwem i filmem (na przykładzie wczesnej fazy polskiej poezji awangardowej)”. Pogranicza i korespondencje sztuk. Red. T. Cieślikowska, J. Sławiński, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1980. 257–269. |
24. | Lasić, Stanko. Poetyka powieści kryminalnej. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1973. |
25. | Loska, Krzysztof. „Oblicza pornografii – hard core”. Wstydliwe przyjemności, czyli po co tak naprawdę chodzimy do kina? Red. G. Stachówna. Kraków: Universitas 1995. 101–114. |
26. | Marecki, Piotr. „Liternet”. Liternet. Literatura i internet. Red. P. Marecki. Kraków: Rabid, 2003. 5–21. |
27. | Mori, Carla. Krew, pot i łzy. Gdańsk: Oficynka, 2013. |
28. | Nurczyńska-Fidelska, Ewelina, Konrad Klejsa, Tomasz Kłys, Piotr Sitarski. Kino bez tajemnic. Warszawa: Wydawnictwo Piotra Marciszuka Stentor, 2009. |
29. | Obuch, Marta. Miłość, szkielet i spaghetti. Warszawa: Sol, 2012. |
30. | Regiewicz, Adam. „Tolerancja wobec tożsamości medialnej”. Tolerancja. Studia i Szkice 16 (2011): 28–38. |
31. | ---. „Czytanie audiowizualnością. Przyczynek do refleksji nad strategiami audiowizualnymi w tekstach literackich”. Między XX a XXI wiekiem. Z literaturoznawczych warsztatów badawczych. Red. L. Będkowski, G. Pietruszewska-Kobiela. Częstochowa: Wydawnictwo AJD, 2014. 121–138. |
32. | Rosner, Katarzyna. Narracja, tożsamość, czas. Kraków: Universitas, 2003. |
33. | Schmidt, Siegfried J. „Literaturoznawstwo jako projekt interdyscyplinarny”. Przeł. B. Balicki. Teksty Drugie 4 (2010): 151–167. |
34. | Stanzel, Franz. „Typowe formy powieści”. Przeł. R. Handke. Teoria form narracyjnych w niemieckim kręgu językowym. Antologia. Oprac. R. Handke. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1980. 220–236. |
35. | Uniłowski, Krzysztof. Kup Pan książkę. Szkice i recenzje. Katowice: Wydawnictwo FA-art, 2008. |