1. | Bucknall-Hołyńska, Justyna. “Źródła angielskiego humoru w sitcomach Peep Show i Miranda.” Seriale w kontekście kulturowym. Gatunki, konwergencja, percepcja. Eds. Anna Krawczyk-Łaskrzewska, Alina Naruszewicz-Duchlińska, Piotr Przytuła. Olsztyn: Instytut Filologii Polskiej, 2014. |
2. | Chmielecki, Konrad. “Estetyka intermedialności.” Przegląd Kulturoznawczy 1 (2006): 118–133. |
3. | ----. “Intermedialność jako fenomen ponowoczesnej kultury.” Kultura Współczesna: teoria, interpretacje, krytyka 2 (2007): 118–137. |
4. | Dunham, Lena. Not That Kind of Girl. A Young Woman Tells You What She’s “Learned”. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne, 2015. |
5. | Hart, Miranda. Is It Just Me? London: Hodder & Stoughton, 2012. |
6. | ----. The Best of Miranda. Favourite Episodes Plus Added Treats – Such Fun! London: Hodder & Stoughton, 2014. |
7. | Hejmej, Andrzej. “Intermedialnośćść i komparatystyka intermedialna.” Przegląd Humanistyczny 4 (2013): 13–18. |
8. | ----. Komparatystyka. Studia literackie – studia kulturowe. Kraków: Universitas, 2013. |
9. | Higgins, Dick. “Intermedia”. Trans. Monika and Tadeusz Zielińscy. Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje. Ed. Piotr Rypson. Gdańsk: słowo/obraz/ terytoria, 2000. 117–133. |
10. | Hogan, Phil. “Whatever you do, don’t call me ‘sir’.” The Guardian 2010. https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2010/apr/11/miranda-hart-interview. |
11. | Hopfinger, Maryla. Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej. Warszawa: Wydawnictwo „Sic!”, 2003. |
12. | ----. Kultura audiowizualna u progu XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Instytut Badań Literackich, 1997. |
13. | Jenkins, Henry. Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Trans. Małgorzata Bernatowicz, and Mirosław Filiciak. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007. |
14. | Jonson, Sophie. Miranda Hart. London: John Blake Publishing, 2012. |
15. | Kattenbelt, Chiel. “Intermediality in Theatre and Performance: Definitions, Perceptions and Medial Relationships”, Culture, Language and Representation VI (2008): 19–29. |
16. | Kluszczyński, W. Ryszard. Estetyka sztuki nowych mediów, 2014. http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf. |
17. | ----. Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2004. |
18. | Kobus, Aldona. “Burzenie czwartej ściany. Strategie relacji twórców popkultury z fankami.” Seriale w kontekście kulturowym. Widzowie – Fani – Twórcy. Eds. Anna Krawczyk-Łaskrzewska, Alina Naruszewicz-Duchlińska. Olsztyn: Instytut Filologii Polskiej, 2016. |
19. | Major, Małgorzata. “Miranda vs. Hannah, ciało vs. ciało.” Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji. Eds. Małgorzata Major, Justyna Bucknall-Hołyńska. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2014. |
20. | Merritt, Stephanie. “Miranda Hart: My, What I call Live Show review – ‘a triumph of old-school entertainment’.” The Guardian 16.03.2014. https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2014/mar/16/miranda-my-what-i-call-live-show-review-hart. |
21. | Mochocka, Aleksandra. “Między interaktywnością a intermedialnością. Książ ka jako przestrzeń gry.” Homo Ludens I (2001): 155–176. |
22. | Ogonowska, Agnieszka. “Międzyprzestrzenie dyskursu: intertekstualność i intermedialność . Analiza zjawisk w kontekście wybranych tekstów audiowizualnych, literackich i liternetowych.” Przegląd Humanistyczny 2 (2006): 15–24. |
23. | ----. “Współczesne praktyki dyskursywne: intertekstualność, intermedialność, pantekstualizm.” Zeszyt Naukowy – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie 4 (2006): 188–203. |
24. | Rowe, Kathleen. The Unruly Woman. Gender and the Genres of Laughter. Austin: University of Texas Press, 1995. |
25. | Szyjkowska, Anna. “Intermedialność jako sztuczna struktura wydobywania znaczeń: na przykładzie Ostatniego tanga w Paryżu Bertolucciego i malarstwa Francisa Bacona.” Sztuka i Filozofia 34 (2009): 65–75. |
26. | Zając, Michał. Promocja książki dziecięcej. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2000. |