1. | Antonowicz, M. (2015). Uwagi na temat konkurencyjności kolejowego transportu towarowego. W: M. Antonowicz, T. Syryjczyk, P. Faryna (red.), Biała Księga. Kolejowy Transport Towarowy 2015 (s. 220–225). Warszawa: RBF. |
2. | Biała Księga (2011). Bruksela: Komisja Europejska. |
3. | Bieńkowski, W. (2008). Czynniki międzynarodowej konkurencyjności gospodarki w kontekście globalizacji. Warszawa: IGS SGH. |
4. | Burnewicz, J. (2005). Opinia autora. Ocena wstępnego Programu Operacyjnego „Konkurencyjność transportu”. Gdańsk: Uniwersytet Gdański. |
5. | Don, H. (2016). Assesing Competition in the European Railway Market. Materiały Symposium, Berlin. |
6. | Dzierbunowicz, E. (2013). Międzynarodowa konkurencyjność branży na przykładzie branży odlewniczej w Polsce w latach 1995–2010. Poznań: Wyd. UE w Poznaniu. |
7. | Engelhardt, J. (2014). Zasady analizy i oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw kolejowych. Warszawa: CeDeWu. |
8. | Engelhardt, J. (2015a). Komentarz na temat przyczyn spadku udziału kolejowych przewozów ładunków w relacji do przewozów ładunków transportem samochodowym w latach 2004–2014. Szczecin: materiał niepublikowany. |
9. | Engelhardt, J. (2015b). Polityka państwa w zakresie transportu intermodalnego. W: W. Rydzkowski (red.), Przewozy intermodalne (s. 11–32). Poznań: Biblioteka Logistyka. |
10. | Fechner, I. (2015). Punktowa infrastruktura logistyczna i jej rola w przewozach intermodalnych. W: M. Antonowicz, T. Syryjczyk, P. Faryna (red.), Biała Księga. Kolejowy Transport Towarowy 2015 (s. 213–219). Warszawa: RBF. |
11. | Frączak, P. (2009). Determinanty konkurencyjności branż i sektorów – ujęcie teoretyczne. Przedsiębiorstwo i Region, 1. |
12. | Gajdus, M., Laszczyk, A. (2013). Kilka uwag na temat konkurencyjności na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny, 4 (2), 34–43. |
13. | Gattorna, J. (2013). Dynamiczne łańcuchy dostaw. Suchy Las: Eurologistics. |
14. | Gleave, S.D., Dionori, F., Casullo, L., Ellis, S., Ranghetti, D., Bablinski, K., Vollath, Ch., Soutra, C. (2015). Towarowy transport drogowy: Dlaczego nadawcy w UE wolą ciężarówki od pociągów. Bruksela: Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego. |
15. | Gójski, I. (2015). Opinia ekspercka. W: M. Antonowicz, T. Syryjczyk, P. Faryna, Biała Księga. Kolejowy Transport Towarowy 2015 (s. 231–232). Warszawa: RBF. |
16. | Jacyna, M. (2012). System logistyczny. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. |
17. | Jacyna, M., Kozłowska, A., Antonowicz, M., Supernak, G. (2015). Stawki dostępu do infrastruktury transportu kolejowego. Materiały Forum Transportu Szynowego, Panel 13. Dąbrowa Górnicza. |
18. | Kawa, A, Pieroński, B. (2015). Współpraca sieciowa przedsiębiorstw w Polsce – wyniki badań. Poznań: Wyd. WSB. |
19. | Kowalczyk, J.M. (2015). Materiał autorski – niepublikowany. Warszawa: Stowarzyszenie Menedżerów i Ekspertów Transportu Szynowego. |
20. | Litwin, M. (2015). Związki infrastruktury z przewozami towarowymi. W: M. Antonowicz, T. Syryjczyk, P. Faryna (red.), Biała Księga. Kolejowy Transport Towarowy 2015 (s. 152–165). Warszawa: RBF. |
21. | Malinowski, L. (2016). Gospodarka rośnie, przewozy stoją. Rynek Kolejowy, 5, 34–35. |
22. | Market Monitoring Report (2016). “Fourth Anual, Independent Regulators” Group-Rail. |
23. | Materiały przygotowane przez Stowarzyszenie Menedżerów Transportu Szynowego na Targi TRAKO, Gdańsk 2015. |
24. | Money.pl za Departamentem Rachunków Narodowych GUS. |
25. | Nietz, F. (2016). Trudne lata kolejowego cargo. TSL Biznes, 3, 40–43. |
26. | Obłój, K. (2016). Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy. Warszawa: Poltext. |
27. | Perechuda, K. (2013). Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wrocław: Wyd. UWr. |
28. | Pieregud, J. (2011). Materiały konferencyjne (niepublikowane – prezentacja autorki). Warszawa: SGH. |
29. | Porter, M.E. (2001). O konkurencji. Warszawa: PWE. |
30. | Radło, M.J. (2008). Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki, uwagi na temat definicji, czynników i miar. Warszawa: IGS SGH. |
31. | Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z 11.12.2013 w sprawie unijnych wytycznych rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE. Dz.U.UE.L. 2013, nr 348. |
32. | Staszek, M. (2015). Newseria Biznes, 29 kwietnia. |
33. | Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030) (2011). Warszawa: MTBIGM. |
34. | Syryjczyk, T. (2015). Wnioski i rekomendacje. W: M. Antonowicz, T. Syryjczyk, P. Faryna (red.), Biała Księga. Kolejowy Transport Towarowy 2015. Warszawa: RBF. |
35. | Tomanek, R. (2004). Funkcjonowanie transportu. Katowice: Wyd. AE w Katowicach. |
36. | Tyrode, Y. (2016). SNCF, New Challenges, New Responses. Materiały Symposium, Berlin. |
37. | Wronka, J. (2015). Transport intermodalny w Polsce – diagnoza stanu i perspektywy rozwoju. W: M. Antonowicz, T. Syryjczyk, P. Faryna (red.), Biała Księga. Kolejowy Transport Towarowy 2015 (s. 208–212). Warszawa: RBF. |
38. | Załoga, E. (2013). Trendy w Transporcie Lądowym Unii Europejskiej. Szczecin: Wyd. US. |