1. | Ciupak, K. (2012). Pomoc czy nie pomoc? Dylematy prawne przy ocenie publicznego finansowania infrastruktury portów morskich, czyli z dala od bezpiecznej przystani. Internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny, 2 (1). |
2. | Dane Eurostat (2016). |
3. | Informacja o wynikach kontroli Gospodarka finansowa i inwestycyjna portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, KIN-4101-003-00/2014 (24.03.2015), Nr ewid. 195/2014/P/14/031/KIN, Warszawa. |
4. | Kotowska, I., Mańkowska, M., Pluciński, M. (2009). Uwarunkowania i kierunki aktywizacji obszaru portowego zlokalizowanego na północ od terminalu morskiego portu Police. Szczecin–Police. |
5. | Pluciński, M. (2010). Pozycja konkurencyjna polskich portów morskich (istota, metody badania). W: H. Klimek, J. Dąbrowskiego (red.), Kierunki rozwoju polskiego transportu morskiego – programy i rzeczywistość. Gdańsk: Info-GlobMar, fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego. |
6. | Pluciński, M. (red.). (2014). Strategia rozwoju portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu do 2027 r. Szczecin. |
7. | Pomoc państwa dla portów morskich w UE (IP/B/TRAN/FWC/2010-006/Lot3/C1/SC1-2) (2011). Bruksela: Parlament Europejski. |
8. | Program rozwoju polskich portów morskich do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) (2012, aktualizacja 2015). Warszawa: MIiR. |
9. | Review of Maritime Transport 2014 (2016). UNCTAD. Pobrano z: http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/rmt2014_en.pdf. |
10. | Szwankowski, S. (2000). Funkcjonowanie i rozwój portów morskich. Gdańsk: Wydawnictwo UG. |
11. | Tkaczyński, J.W., Świstak, M., Sztorc, E. (2011). Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych. Warszawa: C.H. Beck. |