Problemy Transportu i Logistyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2016.36-15
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 4 (36) 2016
Wsparcie teleinformatyczne w realizacji administracyjnych usług publicznych świadczonych podmiotom sektora TSL
(ICT Support in the Implementation of Administration Public Services for Sector TSL)

Authors: Joanna Drobiazgiewicz
Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński
Keywords: public services sector TSL administration
Data publikacji całości:2016
Page range:8 (149-156)
Klasyfikacja JEL: L88 L96 R41
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of that article is to approximation beings to issue of administration public services for section TSL and shows the possibility by using ICT technology in a process of providing that services. At the beginning of that article has been represented issue of administration public services. It was indicated exemplary services providing by public administration to company of TSL sector. Following point of article shows opportunities of using ICT technology in implementations of administration public services. Them described way and the intensity of using electric way of services, basing on statistical data by company.
Download file

Article file

Bibliography

1.European Commission (2007). The User Challenge Benchmarking the Supply of Online Public Services. 7th Measurement, September 2007, Capgemini for European Commission, Directorate General for Information Society and Media. Pobrane z: http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/docs/benchmarking/egov_benchmark_2007.pdf (15.09.2016).
2.GUS (2015a). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2015 r. Pobrane z: www.stat.gov.pl (10.09.2016).
3.GUS (2015b). Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2015 r. Pobrane z: www.stat.gov.pl (11.09.2016).
4.Kożuch, B, Kożuch, A. (red.). (2011). Usługi publiczne. Organizacja i zarządzanie. Kraków: Wyd. UJ.
5.Opolski, K., Modzelewski, P. (2004). Zarządzanie jakością w administracji samorządowej – wnioski z doświadczeń międzynarodowych. Samorząd Terytorialny, 10, 48–54.
6.Ustawa z 21.12.2000 o dozorze technicznym. Dz.U. nr 122, poz. 1321.
7.Ustawa z 6.09.2001 o dostępie do informacji publicznej. Dz.U. nr 112, poz. 1198.
8.Ustawa z 6.09.2001 o transporcie drogowym. Dz.U. 2013, poz. 1414.
9.Ustawa z 3.07.2002 – Prawo lotnicze. Dz.U. 2016, poz. 605 i 904.
10.Ustawa z 28.03.2003 o transporcie kolejowym. Dz.U. 2003, nr 86, poz. 789.
11.Wańkowicz, W. (2004). Wskaźniki realizacji usług publicznych. Program rozwoju instytucjonalnego. MSWiA.