Problemy Transportu i Logistyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2016.34-21
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (34) 2016
Logistics centres of eastern Poland in the Pan-European transport corridor no. 2

Authors: Bartosz Zakrzewski
Motor Transport Institute, Warsaw
Keywords: logistics centre transport cooperation European integration Pan-European Transport Corridor No. 2 transport infrastructure highway A2
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (219-228)
Klasyfikacja JEL: R41
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Moving the customs border of the European Union on to the line of the Bug river and the appearance of foreign investors in the eastern Poland in the impact area of the No. 2 Pan-European Transport Corridor has created new opportunities for development in the recent years. This article aims to characterize logistical centres and their potential on the example of eastern Poland’s No. 2. Pan-European Transport Corridor’s area. The analysis of the nature and function of the logistical centre leads the author to derive his own definition of a logistical centre.
Download file

Article file

Bibliography

1.Banak, M. (2011). Siedlce i Łosice jako potencjalne centra logistyczne na Mazowszu. Kwartalnik Celny, 2 (13).
2.Banak, M., Brdulak, J., Krysiuk, C., Pawlak, P. (2014). Kierunki rozwoju infrastruktury transportu samochodowego w Polsce. Warszawa: ITS.
3.Brdulak, J. (1989). Transport wodny śródlądowy jako element systemu transportowego Polski. Warszawa:SGPiS.
4.Brdulak, J. (1995). Projekt organizacyjno-ekonomiczny infrastruktury technicznej makroregionu województw bialsko-podlaskiego, chełmskiego, lubelskiego i tarnobrzeskiego. Warszawa: Bizant.
5.Brdulak, J., Kucharuk, T., Piekarzewska, H. (1996). Niektóre uwarunkowania rozwoju gospodarczego Mazowsza.Warszawa: SGH.
6.Brdulak, J., Zakrzewski, B. (2008). Ocena ekonomicznej efektywności funkcjonowania centrum logistycznegow Małaszewiczach – założenia teoretyczne. Transport Samochodowy, 4, 26–37.
7.Brdulak, J., Zakrzewski, B. (2013). Efektywność centrum logistycznego na Południowym Podlasiu. Warszawa: ITS.
8.Brdulak, J., Zakrzewski, B. (2013). Methods for Calculating the Efficiency of Logistics Centres. Archives of Transport, 27–28 (3–4), 25–43.
9.Fechner, I., Szyszka, G. (2006). Centra logistyczne jako element integracji regionów. In: B. Liberadzki, L.
10.Mindur (eds.), Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski. Warszawa: ITEE.
11.Kuśmińska-Fijałkowska, A., Łukasik, Z. (2011). The Land Trans-Shipping Terminal In Processes Flow Stream Individuals Intermodal Transportion. TransNav: International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 5, 395–400.
12.Kuśmińska-Fijałkowska, A., Łukasik, Z. (2015). European Establishing a Framework for Maritime Spatial Planning. In: A. Weintrit, T. Neumann (eds.), Information, Communication and Environment. Marine Navigation and Safety of Sea Transportation (pp. 135–138). CRC Press/Balkema.
13.Kuśmińska-Fijałkowska, A., Łukasik, Z. (2015). Information and Communication Technologies in the Area with a Complex Spatial Structure. In: A. Weintrit, T. Neumann (eds.), Information, Communication and Environment. Marine Navigation and Safety of Sea Transportation (pp. 131–134). CRC Press/ Balkema.
14.Paprocki, W. (2003). Ekonomiczne aspekty tworzenia i funkcjonowania Centrów Logistycznych. Warszawa: Komitet Transportu PAN.
15.Przybylski, R. (2015). Białoruska strategia logistyczna. Przewoźnik, 4 (43), 36–37.
16.Skowron-Grabowska, B. (2010). Centra logistyczne w łańcuchach dostaw. Warszawa: PWE.
17.Zakrzewski, B. (2007). Międzynarodowe korytarze transportowe w Polsce. Kwartalnik Celny, 2 (2), 12–14.
18.Zakrzewski, B. (2008). Wizja centrum logistycznego w Małaszewiczach. Kwartalnik Celny, 1 (3), 14–16.
19.Zakrzewski, B. (2008). Sieć drogowa północnej Lubelszczyzny. Kwartalnik Celny, 3 (5), 21–24.
20.Zakrzewski, B. (2008). Projekt organizacyjny centrum logistycznego w Małaszewiczach. Biuletyn Informacyjny ITS, 3, 26–34.