Problemy Transportu i Logistyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2015.29-23
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN nr 869 PTiL nr 29
Konkurencyjność współczesnego ciężarowego transportu samochodowego
(The competitivness of the contemporary road freight transport)

Authors: Jarosław Brach
Katedra Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.
Keywords: road freight transport competitiveness
Data publikacji całości:2015
Page range:26 (319-344)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In the paper author analyses the contemporary situation on the freight transport market and – on that basis – gives the answer why within the last decades the road freight transport managed to become so popular. The result of that is that commercial vehicles keep our economy moving and plays a major role within our freight transport system. The main reasons behind that popularity their are a fact that commercial vehicles are now much more environmentally friendly, economical and safe than their predecessors. There are also open to the smart implementation of new technologies as – for example – larger units, telematics, unmanned transport systems, hybrid technologies ect.

Bibliography

1.Bąkowski W., Zarządzanie systemowe ciężarowym transportem samochodowym, WKiŁ, Warszawa 1976.
2.Brach J. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków, UE, Wrocław 2012.
3.Brdulak H., Branża transportowa i logistyczna w 2009 roku. Perspektywy rozwoju, Seminarium MAN, Otrębusy, 25.06.2009.
4.Bronk H, Mobilność transportu samochodowego w przewozie ładunków w Polsce, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie nr 16 (88), Szczecin 2009.
5.Commercial Vehicles – Driving the Future, VDA 2014.
6.DAF, informacja prasowa, 27.03.2015.
7.Daimler, materiały prasowe na temat „Future Concept Truck 2025”, 07. 2014.
8.Daimler, wewnętrzne materiały szkoleniowe na temat zasad ekonomicznego prowadzenia ciężarówek, Stuttgart, 08.2014.
9.Dyrektywa 2002/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.02.2002 r., zmieniająca Dyrektywę Rady 96/53/WE, ustanawiającą dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym, Dz.U. L67 z 9.03.2002 r.
10.Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw transportu samochodowego, red. H. Bronk, WKiŁ, Warszawa 1987.
11.Grochowski L., Żuchowski A., Technika transportu ładunków, WKiŁ, Warszawa 2009.
12.Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, dotyczący stanowiska Rady w sprawie przyjęcia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady, zmieniającej Dyrektywę 96/53/WE z dnia 25.07.1996 r..., Bruksela, 12.01.2015 r.
13.Kögel, zbiór materiałów prasowych, IAA, 09.2014.
14.Mercedes, informacja prasowa „Od LP1620 do Actrosa 1844”, 03.2010.
15.Neider J., Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa 2008.
16.Piernikarski D., Tendencje światowe w rozwoju pojazdów użytkowych, materiały konferencyjne „Menedżerski warsztat transportowy”, Politechnika Poznańska, 2005.
17.Transport red. W. Rydzkowski, K. Wojewódzka-Król, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
18.Transport, red. W. Rydzkowski, K. Wojewódzka-Król, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
19.Volvo Trucks, One More Pile, informacja prasowa, 21.01.2011.