Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

Currently: Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2015.30-12
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN nr 871 PTiL nr 30
NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W ŚWIADCZENIU ADMINISTRACYJNYCH USŁUG PUBLICZNYCH
(NEW INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY IN SERVICES OF PUBLIC ADMINISTRATION)

Authors: Joanna Drobiazgiewicz
Katedra Logistyki, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Keywords: Information and Communications Technology e-government public administration
Data publikacji całości:2015
Page range:11 (155-165)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Information and Communications Technology has a vital input on a public government and are one of the key elements for increasing the efficiency of its operation. The article focuses the role of Information and Communications Technology in services of public administration and mainly on the level of e-services availability in Poland.
Download file

Article file

Bibliography

1.E-administracja w oczach internautów – 2013, Badanie przeprowadzone przez PBI na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Warszawa 2013.
2.Modzelewski P., System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność administracji samorządowej, CeDeWu, Warszawa 2009.
3.One-Stop Shop Plan 2013-18, Published by the State of Queensland (Department of Science, Information Technology, Innovation and the Arts), November 2013, www.qld. gov.au/dsitia/initiatives/one-stop-shop/.
4.Społeczeństwo informacyjne w liczbach 2013, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Departament Społeczeństwa Informacyjnego, Warszawa 2013.
5.Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r., GUS, Warszawa 2013.
6.The User Challenge Benchmarking, The Supply of Online Public Services,7th Measurement, September 2007, Capgemini, For: European Commission, Directorate General for Information Society and Media, http://ec.europa.eu.
7.Wpływ cyfryzacji na działanie urzędów w Polsce w 2012 r., Badanie przeprowadzone przez PBS na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Warszawa 2012. https://mac.gov.pl/wpcontent/uploads/2011/12/PBS_MAC_Cyfryzacja_full_PL-2012.pdf.
8.Wrota – wstępna koncepcja projektu, Komitet Badań Naukowych, Warszawa 2002.
9.Wytyczne do wdrożenia standardów zarządzania satysfakcją klienta w urzędach administracji rządowej, publikacja w ramach projektu „Klient w centrum uwagi administracji” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, W
10.www.epuap.gov.pl.
11.Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, PWE, Warszawa 2011.