Problemy Transportu i Logistyki

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2017.38-01
CC BY-SA   Open Access 

Liste der Ausgaben / nr 2 (38) 2017
Zniekształcenia koncepcji CSR w łańcuchu dostaw

Autoren: Marek Ciesielski
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Schlüsselbegriffe: łańcuch dostaw społeczna odpowiedzialność biznesu
Data publikacji całości:2017
Seitenanzahl:7 (7-13)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Zagadnienia związane z CSR wymagają głębszej analizy, szczególnie gdy przyjmie się perspektywę łańcucha dostaw. Widać duże rozbieżności w ocenie CSR – od altruizmu do cynicznego działania marketingowego. Ich analiza wymaga wcześniejszego sformułowania hipotetycznego modelu funkcjonowania łańcuchów dostaw, w których występuje zjawisko dominacji. Model ten może zostać skonfirmowany lub odrzucony.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Adamczyk, J. (2013). Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, 4.
2.Ahlgreen, M.R. (2010). When The Business of Business Became Everybody’s Business. The Magazine of International Business and Diplomacy, 2. Pobrane z: http://ibde.org/component/content/article/114-when-the-business-of-business-be-cameeverybodys-business.html (1.05.2015).
3.Bagwell, K., Ramey, G. (1991). Oligopoly Limit Pricing, RAND. Journal of Economics, 22 (2).
4.Center, A.H., Cutlip, S.M., Broom, G.M. (2006). Effective Public Relations. 9th Edition. New Jersey: Pearson Education Inc., Upper Saddle River.
5.Ciesielski, M. (2014). Model łańcucha dostaw zdominowanego przez sieci detaliczne. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 3.
6.Ciesielski, M. (2015). Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 3.
7.Kuciński, K. (2010). Metodologia nauk ekonomicznych. Warszawa: Difin.
8.Mateusz 6.1.-4. (1980). Ewangelia Jezusa. Vicenza: Instituto S. Gaetano.
9.Rekowski, M. (2000). Wprowadzenie do mikroekonomii. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
10.Starbyła, A., Małkus, T. (2014). Strategie zarządzania organizacjami w społeczeństwie informacyjnym. Kraków: Wydawnic¬two Mfiles.pl.
11.Tyrakowska, E. (2015). Co to jest greenwashing? Pobrane z: http://www.yaacooleko.pl/index.php?article=3077 (1.05.2015).
12.Urbański, M. (2009). Rozumowanie abdukcyjne. Modele i procedury. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
13.Wójcik, K. (2005). Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wyd. 3. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
14.Zielona księga w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw produktów spożywczych i niespożywczych między przedsiębiorstwami (2013). Bruksela: Komisja Europejska. COM (2013) 37 final.