1. | Bilon, A., Kargul, J. (2012). Społeczno-kulturowe konteksty definiowania roli doradcy. Studia |
2. | Poradoznawcze 1, 85–109 [Socio-Cultural Contexts for Defining the Role of Counsellors. Journal of Counsellogy 1, 265–287]. |
3. | Collins, S., Arthur, N., Brown, C., Kennedy, E. (2013). Opinie doradców i opiekunów praktyk na temat kształcenia w obszarze wielokulturowości i sprawiedliwości społecznej. |
4. | Studia Poradoznawcze, 2, 2, 17–30 [Counsellor and Supervisor Views of Multicultural |
5. | and Social Justice Education. Journal of Counsellogy, 279–295]. |
6. | Czerkawska, A. (2009). „Strefa cienia” w pracy doradcy. Dyskursy Młodych Andragogów, 10, |
7. | 189–200. |
8. | Di Fabio, A. (2014). Poradnictwo kariery i psychologia pozytywna. Nowe konstrukty i sposoby |
9. | oceny skuteczności działań doradczych w XXI wieku. Studia Poradoznawcze, 3, 13–40. |
10. | Guichard, J. (2005). Life-long self-construction. International Journal for Educational and |
11. | Vocational Guidance, 5, 111–124. |
12. | Guichard, J. (2013). Forms of reflexivity and transformations of systems of subjective identity |
13. | forms during life designing dialogues. Lecture presented at the SIO International Conference |
14. | „Life Designing and career counseling: Building hope and resilience”. Padua, Italy. |
15. | Kargul, J. (2004). Kilka uwag o niebezpieczeństwach poradnictwa. W: E. Siarkiewicz (red.), |
16. | Niejednoznaczność poradnictwa (s. 17–25). Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu |
17. | Zielonogórskiego. |
18. | Kargulowa, A. (1979). Praca poradni wychowawczo-zawodowej. Model empiryczny i różnicowanie |
19. | się funkcji. Warszawa: Instytut Wydawniczy CRZZ. |
20. | Kargulowa, A. (2004). O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. |
21. | Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
22. | Kennedy, E., Charles, S.C. (2004). Jak pomagać dobrą radą? Poradnik, tłum. J. Kołacz. Kraków: |
23. | Wydawnictwo WAM. |
24. | Kowalska, M.D. (2016). Krzywda i przebaczenie. Pobrano z: www.katolik/ pl.krzywdaiprzebaczenie923,416cz |
25. | html (17.08.2016). |
26. | Minta, J., Kargul, J. (2016). Significance of educational and vocational counselling in lowskilled people’s narratives. British Journal of Guidance & Counselling. Pobrano z: http://dx.doi.org/10.1080/03069885.2016.1150961 (17.08.2016). |
27. | Savickas, M.L. (2001). Toward a comprehensive theory of career development: Disposition, concerns and narratives. W: F.T.L. Leong, A. Barak (red.), Contemporary models in vocational |
28. | psychology: A volume in honor of Samuel H. Osipow. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. |
29. | Savickas, M.L. (2005). The theory and practice of career construction. W: S.D. Brown, |
30. | R.W. Lent (red.), Career development and counseling: Putting theory and research to work. |
31. | Hoboken, NJ: John Wiley & Sons. |
32. | Sztompka, P. (2007). Zaufanie – fundament społeczeństwa. Kraków: Znak. |
33. | Wieczorek, A. (2012). Osobowość borderline informacje ogólne. Pobrano z: https://psychiatria.mp.pl/zaburzenia_osobowosci/74280,osobowosc-borderline-informacje-ogolne ps |
34. | (20.08.2016). |
35. | Zielińska-Pękał, D. (2012). Od pomocy do przemocy w poradnictwie. Dwie narracje. |
36. | Studia Poradoznawcze, 1, 110–127 [From Helping to Hurting in Counselling. Two Narratives. Journal of Counsellogy, 111–125]. |
37. | Żyliński, J. (2014). Fragment wywiadu w Polskim Radiu „Czwórka” w dniu 24.04, godz. 14.32. |