1. | Czerepaniak-Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Edytor, Toruń 1997. |
2. | Czerepaniak-Walczak M., Fabryka dyplomów czy universitas? O „nadwiślańskiej” wersji przemian edukacji akademickie, Impuls, Kraków 2013. |
3. | Czerepaniak-Walczak M., Homo academicus w świecie homo oeconomicus. O obszarach i przejawach zmagań z akademickim zniewoleniem, „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2014, nr 1. |
4. | Fenstermacher G.D., Soltis J.F., Style nauczania, tłum. K. Kruszewski, WSiP, Warszawa 2000. |
5. | Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Wyd. WAM, Kraków 2008. |
6. | Grudziewska E., Lewicka A., Empatyczny czy asertywny przedstawiciel personelu resocjalizacyjnego?, w: Resocjalizacja – od tradycji do współczesności. Wybrane konteksty, red. R.M. Ilnicka, J. Cichla, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Głogów 2010. |
7. | Jaworska A., Leksykon resocjalizacji, Impuls, Kraków 2012. |
8. | Jazukiewicz I., Pedeutologiczna teoria cnoty, Wyd. US, Szczecin 2012. |
9. | Karłyk-Ćwik A., Kompetencje pedagogów w pracy z nieletnimi agresorami, Akapit, Toruń 2009. |
10. | Kreft D., Dialog podstawą więzi międzyludzkiej w filozofii Bubera i Bartha, w: Dialog. Idea i doświadczenie, red. S. Kruszyńska, K. Bembennek, I. Krupecka, Wyd. UG, |
11. | Gdańsk 2011. |
12. | Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, w: Pedagogika – podręcznik akademicki, t. II, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, PWN, Warszawa 2003. |
13. | Machel H., Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej, w: Resocjalizacja, t. II, red. B. Urban, J.M. Stanik, PWN, Warszawa 2008. |
14. | Matczak A., Knopp K. A., Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu człowieka, Stowarzyszenie Liberi Libri, Warszawa 2013. |
15. | Martowska K., Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych, Stowarzyszenie Liberi Libri, Warszawa 2012. |
16. | Matczak A., Kwestionariusz Kompetencji Społecznych (KKS). Podręcznik, Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa 2001, s. 6–10, 24–25, za: A. Tomorowicz,Struktura kompetencji społecznych w ujęciu interakcyjnym, „Psychiatria” 2011, t. VIII, nr 3. |
17. | Opora R., Resocjalizacja. Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Impuls, Kraków 2010. |
18. | Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna, Wyd. APS, Warszawa 2000. |
19. | Rutkowiak J., O dialogu edukacyjnym. Rusztowanie kategorialne, w: idem, Pytanie, dialog, wychowanie, PWN, Warszawa 1992. |
20. | Śliwerski B., Wychowanie. Pojęcie – znaczenia – dylematy, w: Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty – ujęcie interdyscyplinarne, t. I, red. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak -Walczak, GWP, Gdańsk 2007. |
21. | Śnieżyński M., Sztuka dialogu, teoretyczne założenia a szkolna i akademicka rzeczywistość, Wyd. Akademii Pedagogicznej, Kraków 2008. |
22. | Śnieżyński M., Zarys dydaktyki dialogu, Wyd. PAT, Kraków 1998. |