1. | Gibbons M., The Self – Directed Learning Handbook. Challenging Adolescent Students to Excel, Jossey – Bass, San Francisco, 2002. |
2. | Góralska R., Studenci uniwersytetu końca XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2003. |
3. | Jaskot K., Grupy studenckie. Studium pedagogiczne grup dziekańskich, Szczecin 1996. |
4. | Kostkiewicz J., Nauka i wolność – wartości fundujące uniwersytet. W: Uniwersytet i wartości, J. Kostkiewicz (red.), Oficyna Wydawnicza. Impuls, Kraków 2007. |
5. | Ostafińska – Molik B., Studenci – dziś i wczoraj. Refleksja o etosie, W: Student na współczesnym uniwersytecie. Ideały i codzienność, D. Pauluk (red.), Impuls, Kraków 2010. |
6. | Trubiłowicz E., Studenci i ich świat: od stanu wojennego do Unii Europejskiej, Wydawnictwo KUL, Lublin2006. |
7. | Znaniecki F., Społeczna rola studenta uniwersytetu, Wydawnictwo Naukowe, Poznań 1997. |