1. | Dąbrowski, K. (1964). O dezintegracji pozytywnej. Szkic teorii rozwoju psychicznego człowieka |
2. | poprzez nierównowagę psychiczną, nerwowość, nerwice i psychonerwice. Warszawa: |
3. | Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich. |
4. | Geertz, C.J. (2005). Wiedza lokalna, Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej. |
5. | Kraków: Wydawnictwo UJ. |
6. | Kizwalter, T. (2014). Wielka rewolucja uczelniana. Polityka. Niezbędnik inteligenta, 4, 52–56. |
7. | Kowalewicz, M.H. (2010). Idea universitas pomiędzy przeszłością a przyszłością. W: D. Pauluk |
8. | (red.), Student na współczesnym uniwersytecie. Ideały i codzienność (s. 13–60). Kraków: |
9. | Wydawnictwo UJ. |
10. | Mezei, B.M. (2009). Kryzys uniwersytetu. O roli katolickich instytucji kształcenia wyższego. |
11. | Ethos, 1–2 (85–86), 29–51. |
12. | Ortega y Gasset, J. (1978). Misja uniwersytetu. Znak, 6, 712–731. |
13. | Pauluk, D. (2010). Ukryte programy uniwersyteckiej edukacji i ich rezultaty. Doświadczenia |
14. | studentów pedagogiki. Kraków: Wydawnictwo UJ. |
15. | Scruton, R. (2015). The End of the University. First Things, Pobrane z: https://www.firstthings. |
16. | com/article/2015/04/the-end-of-the-university (20.09.2016). |
17. | Sosnowska, P. (2012). Idea niemieckiego uniwersytetu. Mit Humboldta? Teraźniejszość – |
18. | Człowiek – Edukacja, 4 (60), 127–141. |
19. | Sztompka, P. (2014). Uniwersytet współczesny; zderzenie dwóch kultur. Nauka, 1, 7–18. |