1. | Bąbel P., Samoobserwacja – własne zachowanie jako źródło wiedzy o sobie, w: A. Niedźwieńska, J. Neckar (red.), Poznaj samego siebie, Warszawa 2009 |
2. | Bourdieu P., Męska dominacja, Oficyna Naukowa, Warszawa, 2004 |
3. | Grzesiak-Feldman M, Tożsamościowe uwarunkowania posługiwania się stereotypami, Wydawnictwo UW, Warszawa 2006. |
4. | Klus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy pedagogicznej studentów: bariery, pułapki, tropy, W: Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany. Perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów, red. J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, Impuls, Kraków 2015. |
5. | Kwiatkowska H., Pedeutologia, WPiA, Warszawa 2008 |
6. | Mias Ch., Training and Ruptures, [w:] M. Chaib, B. Danermark, S. Selander (red.), Education, Professionalization and Social Representations. On the Transformation of Social Knowledge, London: Routledge, 2011 |
7. | Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki wydawana pod patronatem KBN PAN, Impuls, Kraków; Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej, red. M. Dudzikowa, K. Knasiecka-Falbierska, Impuls, Kraków 2013; B. Śliwerski, Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, WAiP, Warszawa 2009. |
8. | Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich, Impuls, Kraków 2013 |
9. | Śliwerski B., Diagnoza uspołecznienia szkolnictwa publicznego III RP w gorsecie centralizmu, Impuls, Kraków 2013; B. Śliwerski, Edukacja (w)polityce. Polityka (w)edukacji, Impuls, Kraków 2015. |
10. | Moscovici S., Why a Theory of Social Representations? W: Representations of the Social, (red.) K. Deaux, G. Philogéne, Blackwell Publishers, Oxford, 2001. |
11. | Zbróg Z., Czy możliwa jest nauczycielska autonomia? – rozważania na podstawie koncepcji T. Kocowskiego i myśli M. Foucaulta, „Kwartalnik Pedagogiczny” nr 3, 2007. |