1. | Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski. Badanie trackingowe – pomiar: październik 2014, Raport TNS Polska dla Ministerstwa Środowiska, |
2. | Badora B., Aktywność społeczna Polaków, CBOS, Warszawa 2014, Nr 60. |
3. | Czerepaniak-Walczak M., Uniwersytet: miejsce edukacji całożyciowej czy salon profesora Higginsa? Perspektywa pedagogiczna, „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2011, nr 1, s. 69–90. |
4. | Dane wstępne dotyczące szkolnictwa wyższego – 2014, GUS, 01.04.2015 r. |
5. | Freire P., Pedagogy of the Oppressed, , Continuum Press, New York 1970, s. 51. |
6. | Freire P., Pedagogy of the Oppressed, New York, NY: Continuum Press 1970/1990, p. 71 |
7. | Giroux H.A., The Abandoned Generation. Democracy Beyond the Culture of Fear, Palgrave Macmillan, New York–Basinstoke 2003, s. 92. |
8. | Giroux H.A., The Abandoned Generation. Democracy Beyond the Culture of Fear, Palgrave Macmillan, New York–Basinstoke 2003, s. 59. |
9. | Klein N., To zmienia wszystko. Kapitalizm kontra klimat, przekł. H. Jankowska, K. Makaruk, Muza SA, Warszawa 2016 |
10. | Marody M., Jednostka po nowoczesności. Perspektywa socjologiczna, Scholar, Warszawa 2014, s. 83. |
11. | Rocznik Demograficzny 2015, GUS, Warszawa 2015. |
12. | Wallerstein I., Europejski uniwersalizm. Retoryka władzy, przeł. A. Ostolski, Scholar, Warszawa 2007, s. 81–82 |
13. | Washburn A.M., Education for Exponential Times, „Journal of Transformative Education” 2009, no 1, vol. 7. |