1. | Appelt, K. (2016). Pełnienie ról rodzicielskich a jakość rozwoju małych dzieci w Polsce. W: I. Przybył, A. Żurek (red.), Role rodzinne – między przystosowaniem a kreacją (s. 213–226). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM. |
2. | Borowicz, R. (2007). Powszechny dostęp do wykształcenia vs wczesne społeczne wykluczanie. W: L. Gołdyka, I. Machaj (red.), Enklawy życia społecznego (s. 405–418). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. |
3. | Karwacki, A. (2006). Błędne koło. Reprodukcja kultury podklasy społecznej. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. |
4. | Kawczyńska-Butrym, Z. (2004). Role rodzinne biednych kobiet. W: Z. Kawczyńska-Butrym (red.), Kobiety i ich rodziny w osiedlach byłych pegeerów. Raport. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. |
5. | Kaźmierczak-Kałużna, I. (2016). Na krętych ścieżkach edukacji. Edukacyjne szanse i ograniczenia dzieci z rodzin wspieranych przez instytucjonalną pomoc społeczną. W: E. Czerka-Fortuna, K. Kmita-Zaniewska, A. Zbierzchowska (red.), Zasoby rodziny. Wychowanie, poradnictwo, praca socjalna (s. 288–318). Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra. |
6. | Kaźmierczak-Kałużna, I. (w druku). Domowe menedżerki. Praca w opiniach wielodzietnych matek z ubogich rodzin. W: E. Kolasińska, J. Róg-Ilnicka, A. Mrozowicki (red.), Praca w XXI wieku. Wymiary formalne i nieformalne. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra. |
7. | Kowalczewska-Grabowska, K. (2003). Skrzywdzone dzieciństwo. W: W. Tulibacki (red.), Krzywda. Zagadnienia teoretyczne problemy praktyki (s. 233–246). Olsztyn: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego. |
8. | Lewis, O. (1976). Nagie życie. T. 1. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. |
9. | Oliwa-Ciesielska, M. (2013). W poszukiwaniu kultury ubóstwa. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. |
10. | Palska, H. (2002). Bieda i dostatek. O nowych stylach życia w Polsce końca lat dziewięćdziesiątych. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. |
11. | Poławski, P. (1999). Marginalność społeczna i wychowanie. Polityka Społeczna, 11–12, 21–25. |
12. | Tarkowska, E. (2006). Młode pokolenie z byłych PGR-ów: dziedziczenie biedy czy wychodzenie z biedy. Polityka Społeczna, 11–12, 13–16. |
13. | Tarkowska, E., Górniak, K., Kalbarczyk, A. (2006). System edukacji, ubóstwo, wykluczenie społeczne. Polityka Społeczna, 11–12, 29–33. |