1. | Bielan, Z. (2004). Zagrożenia i kryzys współczesnej rodziny. W: W.A. Janke (red.), Pedagogika rodziny na progu XXI wieku. Rozwój, przedmiot, obszary refleksji i badań (s. 246–250). Toruń: Wydawnictwo Akapit. |
2. | Budrowska, B. (2000). Macierzyństwo jako punkt zwrotny w życiu kobiety. Wrocław: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej. |
3. | CBOS (2012). Potrzeby prokreacyjne oraz preferowany i realizowany model rodziny. BS/61/2012. |
4. | CBOS (2013). Rodzina – jej współczesne znaczenie i rozumienie. BS/33/2013. |
5. | Doroszewska, J. (1981). Pedagogika Specjalna. T. 2. Wrocław: Ossolineum. |
6. | Duch, D. (1999). Relacje władzy w rodzinie. ASK. Research and Methods, 8, 95–100. |
7. | Duch-Krzystoszek, D. (2007). Kto rządzi w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo PAN. |
8. | Fuszer, M. (2006). Kobiety w polityce. Warszawa: Trio. |
9. | Gałkowski, T. (1967). Zaburzenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo. Wybrane problemy z metodyki nauczania dzieci upośledzonych umysłowo, 1, 61–65. |
10. | Giryński, A. (2005). Edukacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie w świetle opinii rodziców i nauczycieli. W: J. Głodkowska, A. Giryński (red.), Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – uwalnianie od schematów i uprzedzeń (s. 60–70), Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. |
11. | GUS (2017a). Mały rocznik statystyczny Polski. Warszawa: Zakład Wydawnictw Statystycznych. |
12. | GUS (2017b). Rocznik demograficzny. Warszawa: Zakład Wydawnictw Statystycznych. |
13. | Hunfeld, J.A., Tempels, A., Passchier, J., Hazebroek, F.W., Tibboel, D. (1999). Parental burden and grief one year after the birth of a child with a congenital anomaly. Journal of Pediatric Psychology, 24 (6), 515–520. |
14. | Jaworowska, A. (1986). Doświadczenia wczesnodziecięce a sposób funkcjonowania w rolach |
15. | rodzicielskich. W: M. Ziemska (red.), Społeczne konsekwencje integracji i dezintegracji rodziny. |
16. | T. 1 (s. 70–80). Warszawa: Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej. |
17. | Konieczna, A. (2012). Dążenia rodziców do aktywizacji zawodowej dzieci z niepełnosprawnością – lęk o przyszłość. W: D. Tomczyszyn, W. Romanowicz (red.), Aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością (s. 277–282). Biała Podlaska: Wydawnictwo PSW. |
18. | Kostrzewski, J., Wald, I. (1981). Podstawowe wiadomości o upośledzeniu umysłowym. W: K. Kirejczyk (red.), Upośledzenie umysłowe – pedagogika (s. 52–97). Warszawa: PWN. |
19. | Kościelska, M. (2000). Oblicza upośledzenia. Warszawa: WN PWN. |
20. | Kozubska, A. (2000). Opieka i wychowanie w rodzinie dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej. |
21. | Matyjas, B. (2008). Dzieciństwo w kryzysie. Etiologia zjawiska. Warszawa: Żak. |
22. | Obuchowska, I. (1999). Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim. W: I. Obuchowska (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie (s. 212–251). Warszawa: WSiP. |
23. | Pałęcka, A., Szczodry, H. (2011). Hipermacierzyństwo – na przykładzie matek osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: A. Pałęcka, H. Szczodry, M. Warat (red.), Kobiety w społeczeństwie polskim (s. 7–42). Kraków: Wydawnictwo UJ. |
24. | Pisula, E. (1998). Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju. Wrocław: Wydawnictwo UWr. |
25. | Sękowska, Z. (1998). Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. |
26. | Sikorska, M. (2009a). Nowa matka, nowy ojciec, nowe dziecko. O nowym układzie sił w polskich rodzinach. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. |
27. | Sikorska, M. (2009b). Matka „chora” zamiast „złej” – o nowych wzorach macierzyństwa. W: M. Sikorska (red.), Być rodzicem we współczesnej Polsce. Nowe wzory w konfrontacji z rzeczywistością. (s. 13–33). Warszawa: Wydawnictwa UW. |
28. | Sołtysiak, T. (2001). Trudności w pełnieniu ról rodzinnych przez młode kobiety (doniesienie z badań). W: J. Żebrowski (red.), Rodzina polska na przełomie wieków (s. 94–103). Gdańsk: Wydawnictwo UG. |
29. | Szlendak, T. (2010). Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie. Warszawa: WN PWN. |
30. | Tomczyszyn, D. (2011). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w wymiarze społecznym i ekonomiczny. Biała Podlaska: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej. |
31. | Tomczyszyn, D. (2015). Rola matki i ojca w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Biała Podlaska: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej. |
32. | Tucholska, S. (1998). Percepcja rodziców przez dzieci upośledzone w stopniu lekkim. Szkoła Specjalna, 3, 143–149. |
33. | Twardowski, A. (1999). Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych. W: I. Obuchowska (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie (s.18–52). Warszawa: WSiP. |
34. | Twardowski, A. (2009). Psychologiczne problemy ojców dzieci niepełnosprawnych. Szkoła Specjalna, 1, 4–17. |
35. | Wojciechowski, F. (1993). Dziecko niepełnosprawne w środowisku wiejskim. Rzeszów: Wydawnictwo WSP w Rzeszowie. |
36. | Wojciechowski, F. (2007). Niepełnosprawność. Rodzina. Dorastanie. Warszawa: Żak. |