1. | Appadurai A. 2005, Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji, Universitas, Kraków. |
2. | Baudrillard J. 2001, Rozmowy przed końcem, Wydawnictwo Sic!, Warszawa. |
3. | Castells M. 2007, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
4. | Czapliński J., Panek T. 2011, Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa. |
5. | Czekanowska A. 1995, Dziedzictwo europejskie a polska kultura muzyczna w dobie przemian, Musica Iagellonica, Kraków. |
6. | Ferguson N. 2013, Cywilizacja. Zachód i reszta świata, Wydawnictwo Literackie, Kraków. |
7. | Gałuszka J. 2011, Kultura lokalna – kultura globalna. Przeobrażenia twórczości muzycznej w dobie globalizacji kultury, „Kultura – Historia – Globalizacja”, nr 9, http://www.khg.uni.wroc.pl/files/3khg9tgaluszka.pdf (15.05.2015). |
8. | Gałuszka P. 2013, Raport dotyczący funkcjonowania elektronicznego rynku treści muzycznych w Polsce, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, http://www.prawoautorskie.gov.pl/media/galuszka_/raport_galuszka.doc (15.05.2015). |
9. | Gałuszka P., Korzeniewska K., Wyrzykowska K.M., Jagiełło-Skupińska A. 2013, Rynek fonograficznyw Polsce 2011/2012, Instytut Muzyki i Tańca, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Warszawa. |
10. | Giddens A. 2009, Europa w epoce globalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
11. | Godzic W. 2007, Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. |
12. | Golka M. 1997, Transformacja systemowa a kultura w Polsce po 1989 roku, Instytut Kultury, Warszawa. |
13. | Golka M. 2002, Od kontrkultury do popkultury, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań. |
14. | Golka M. 2007, Socjologia kultury, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. |
15. | Golka M. 2011, Uwarunkowania kreatywności i innowacyjności w Polsce, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny, Socjologiczny”, nr 2, s. 345–358. |
16. | Golka M. 2012, Cywilizacja współczesna i globalne problemy, Oficyna Naukowa, Warszawa. |
17. | Harnoncourt N. 1995, Muzyka mową dźwięków, Fundacja „Ruch Muzyczny”, Warszawa. |
18. | Idzikowska-Czubaj A. 2011, Rock w PRL-u. O paradoksach współistnienia, Wydawnictwo Poznańskie,Poznań. |
19. | Jabłońska B. 2014, Socjologia muzyki, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. |
20. | Jeliński M., Wojtkowski Ł. 2012, Sztuka i polityka. Muzyka popularna, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń. |
21. | Kuligowski W. 2007, Antropologia współczesności. Wiele światów, jedno miejsce, Universitas, Kraków. |
22. | Martel F. 2011, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Czarna Owca, Warszawa. |
23. | Miłosz C. 2002, Kultura masowa (antologia tekstów), Wydawnictwo Literackie, Kraków. |
24. | Naisbitt J. 1997, Megatrendy. Dziesięć nowych kierunków zmieniających nasze życia, Zysk i S-ka, Poznań. |
25. | Pancewicz-Puchalska M. 2011, Globalizacja – czy koniec habitusu?, „Kultura – Historia – Globalizacja”, nr 9, http://www.khg.uni.wroc.pl/files/8khg9tpancewicz.pdf (15.05.2015). |
26. | Serrà J., Corral A., Boguñá M., Haro M., Arcos J. 2012, Measuring the Evolution of Contemporary Western Popular Music, „Scientific Reports 2”, art. nr 521, http://www.nature.com/search?q=Serr%C3%A0+J.%2C+Corral+A.%2C+Bogu%C3%B1%C3%A1+M.%2C+Haro+M.%2C++Arcos+J.+2012%2C+Measuring+the+Evolution+of+Contemporary+Western+Popular+Music(15.05.2015). |
27. | Sztompka P. 2006, Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków. |