Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2543-5574    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.54-03
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 4 (54) 2018
Tourism as the Principal Sphere for Economy Growth and Intercultural Relations in Georgia
(Turystyka jako główna sfera wzrostu gospodarczego i stosunków międzykulturowych w Gruzji)

Autorzy: Marina Metreveli
International Center for Caucasus Tourism (ICCT), Tbilisi, Georgia

Mzia Kokhia
Ilia State University, Tbilisi, Georgia

Valentina Merabishvili
International Center for Caucasus Tourism (ICCT), Tbilisi, Georgia
Słowa kluczowe: przemysł turystyczny zakwaterowanie biura podróży ICCT
Rok wydania:2018
Liczba stron:12 (35-46)
Klasyfikacja JEL: Z32 M39 O40
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

W artykule przedstawiono stopień zaangażowania prywatnych firm w aktywność branży turystycznej. Badaniami objęto hotele, pensjonaty i biura podróży. Ich celem było określenie poziomu satysfakcji turystów podczas ich wizyt w Gruzji: czy byli zadowoleni, czy nie (jeśli nie, to dlaczego?) usługami w Gruzji? Czy podobały im się miejsca turystyczne i jak oceniają potencjał warunków turystycznych. Prace badawcze przeprowadzono w 2016 roku przez międzynarodowe centrum turystyki kaukaskiej (ICCT). Wszystkie materiały i dane przechowywane są w archiwum ICCT.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Baramidze, I. (2012). Development of Tourism in Georgia on the Model of the Autonomous Republic of Adjara and Shota Rustaveli State University. 1st Winter Summit at the Anatolian Summit (WISAS): Collaborative Projects on Tourism Sports, Biodiversity and Global Changes.
2.Birjakov, M.B. (2000). Введение в туризм. Publishing House “Gerda”.
3.Dilys, R., Grieg-Gran, M., Schalken, W. (2001). Getting the Lion’s Share from Tourism: Private Sector-community Partnerships. IIED, NACOBTA
4.Gelashvili, T. (2012). Perspectives in the Development of Tourism in the Mountain Region. 1st Winter Summit at the Anatolian Summit (WISAS): Collaborative Projects on Tourism, Sports, Bio Diversity and Global Changes.
5.Geo-Trip Advisor (2018). Retrieved from: https://geotripadvisor.wordpress.com/regions/.
6.ICCT data base (2016). International Center for Caucasus Tourism (ICCT). 7, M. Lebanidze Str., 0119, Tbilisi, Georgia.
7.Kosenchuk, O.V., Blinov, O.A., Novikov, Yu.I., Rabkanova, M.A. (2015). Рабканова М.А. Понятие Агротуризма в Теории и Практике Управления Сельскими Территориями. Современные проблемы науки и образования, 2 (2).
8.Kundius, V.A., Chermjanina, V.V. (2011). Проблемы и перспективы агротуризма в регионе. Agrarian Russia, 2, 49‒54.
9.Metreveli, M. Timothy, D.J. (2010). Religious Heritage and Emerging Tourism in the Republic of Georgia. Journal of Heritage Tourism, 5 (3), 237‒244.
10.Nasmyth, P. (2013). Walking in the Caucasus Georgia Including Flora and fauna. Mta Publications.
11.Oruonye, E.D. (2013). The Challenges of Rural Tourism Development in Nigeria: A Case of Yorro lga, Taraba State Nigeria. International Journal of Social Sciences Arts and Humanities, 1 (1), 1‒6.
12.Pirveli, M. (2000). Potencjalne walory turystyczne Gruzji. Turyzm, 10 (2), 5‒30.
13.Pirveli, M. (2010). Gruziński turyzm – niewykorzystany potencjał. In: M. Dutkowski (ed.), Problemy turystyki i rekreacji. Vol. 3. (pp. 7‒17). Szczecin: Oficyna In Plus.
14.Volkov, S.K. (2012). Сельский туризм в РФ: тенденции и перспективы развития. Экономика, предпринимательство и право, 6 (17), 30‒38.