Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.52-23
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 2 (52) 2018
Możliwości rozwoju marketingu funeralnego w Polsce w świetle uwarunkowań kulturowych

Autorzy: Paweł Waniowski
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Słowa kluczowe: marketing funeralny uwarunkowania kulturowe rynek
Data publikacji całości:2018
Liczba stron:10 (247-256)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Aspekty kulturowe znacząco wpływają na funkcjonowanie i możliwości rozwoju wielu branż. Jedną z branż, na rozwój której wpływ czynników związanych z kulturą jest szczególnie widoczny, jest branża funeralna. Celem artykułu jest analiza wpływu czynników kulturowych na możliwości rozwoju marketingu funeralnego w Polsce. Po krótkiej charakterystyce specyfiki tej branży w Polsce z uwzględnieniem aspektów prawnych, przedstawiono różne obszary działań marketingowych (w tym próby poszukiwania nowatorskich rozwiązań) szeroko rozumianej branży funeralnej. Działania te ukazano na tle podobnych działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa pogrzebowe w innych krajach wraz ze wskazaniem możliwości adaptacji niektórych z nich na rynku polskim.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Blayac, T., Bougette, P., Montet, C. (2014). How consumer information curtails market power in the funeral industry. European Journal of Law and Economics, 37, 421‒437. Pobrano z: https://centrum-pogrzebowe.pl/kremacja-w-polsce-na-tle-swiatowych-statystyk/.
2.Hodak, M. (2011). Współczesna prasa funeralna – gatunki i tematy. Folia Litteraria Polonica, 14 (1), 65‒74.
3.Instrukcja Kongregacji Nauki Wiary Ad resurgendum cum Christo dotycząca pochówku ciał zmarłych oraz przechowywania prochów w przypadku kremacji z 25.10.2016.
4.Instrukcja Świętego Oficjum Piam et constantem z 5.07.1963.
5.Kerrigan, M. (2009). Historia śmierci. Zwyczaje i rytuały pogrzebowe od starożytności do czasów współczesnych. Warszawa: Bellona.
6.Marketing funeralny w wersji digital (2013). Pobrano z: www.visualcommunication.pl/pg/pl/content/media_i_komunikacja/marketing_funeralny_w_wersji.html.polskaizbapogrzebowa.pl
7.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 27.12.2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich. Dz.U. 2007, poz. 1866.
8.Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych z 31.01.1959 r., Dz.U. 2017, poz. 912.
9.Ustawa o Państwowej Inspekcji Sanitarnej z 14.03.1985 r., Dz.U. 2015, poz. 1412.
10.Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. z 16.04.1993 r., Dz.U. 2018, poz. 419.
11.www.befa-forum.com/index.php/en/visitors-befa/befa-forum-2018.
12.www.tanexpo.com/site/index.html?id=575&lng=2.