Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.51-07
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 1 (51) 2018
Wpływ kapitału strukturalnego na zdolność powstawania miejsc pracy w korporacjach sektora nowych technologii

Autorzy: Mirosław Geise
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy , Wydział Humanistyczny
Słowa kluczowe: sektor nowych technologii kapitał strukturalny miejsca pracy przewagi konkurencyjne
Data publikacji całości:2018
Liczba stron:10 (73-82)
Klasyfikacja JEL: G32 J24
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Celem opracowania jest wyjaśnienie zdolności kreacji nowych miejsc pracy w kluczowych przedsiębiorstwach sektora nowych technologii na świecie. Powstawanie nowych miejsc pracy w warunkach nasilenia się procesów globalizacyjnych oraz postępu naukowo-technicznego jest determinowane gromadzonym w przedsiębiorstwach kapitałem strukturalnym. Szybkość oraz efektywność transferu kapitału intelektualnego w kapitał strukturalny wzmacnia pozycję konkurencyjną firmy i stwarza przesłanki do większej aktywności gospodarczej oraz wzrostu popytu na pracę. W opracowaniu wykorzystano wybrane metody pomiaru wartości kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie oraz metody statystyczne, w tym elementy rachunku korelacyjnego.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Geise, M. (2015). Krajowe rynki pracy w praktyce współczesnego kapitalizmu. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
2.Geise, M. (2016). Moc sprawcza podmiotów globalnego rynku w pokryzysowej rzeczywistości. W: L.W. Zacher (red.), Moc sprawcza ludzi i organizacji (s. 477–495). Warszawa: Poltext.
3.http://fortune.com/fortune500/list/ (7.11.2017). http://fortune.com/global500/list/filtered?sector=Technology (8.11.2017). https://pl.tradingeconomics.com/countries (5.11.2017).
4.Pissarides, C.A. (2012). Teoria bezrobocia w stanie równowagi. Warszawa: PTE.
5.Stewart, T.A. (2003). Intellectual Capital. The New Wealth of Organizations. London: Nicholas Brealey Publishing.
6.Strojny, M. (2003). Metody i narzędzia pomiaru kapitału intelektualnego w organizacji. W: D. Dobija (red.), Pomiar i rozwój kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa (s. 225–254). Warszawa: PFPK.
7.Sullivan, P.H. (1999). Profiting from intellectual capital. Journal of Knowledge Management, 3 (2), 132–143.
8.Szymański, W. (2004). Interesy i sprzeczności globalizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
9.Urbanek, G. (2008). Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE.