Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-22
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 2 (48) 2017
Budowanie lojalności polskich konsumentów – czy potrzebna jest redefinicja?

Autorzy: Anetta Pukas
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Słowa kluczowe: konsument lojalność programy lojalnościowe
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:10 (233-242)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Programy lojalnościowe są obecnie codziennością dla klientów na wielu rynkach branżowych zarówno w sferze B2C, jak i B2B. Lojalność klientów jest zaś dla przedsiębiorców kategorią będącą źródłem przewagi konkurencyjnej. Analiza literatury światowej oraz dorobku badawczego wskazuje jednak na ogromną złożoność problematyki lojalności klientów i programów lojalnościowych. Celem artykułu jest identyfikacja możliwych trendów i zmian w zakresie rozumienia i identyfikowania programów lojalnościowych na rynku polskim oraz określenie ewentualnej konieczności redefiniowania tego konstruktu w przyszłości jako przejawu ewolucji wiedzy marketingowej. W ramach realizacji przyjętego celu przeprowadzono analizę literatury przedmiotu oraz badania bezpośrednie o charakterze eksploracyjnym.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Aksoy, L. (2013). How do you measure what you can’t define? The current state of loyalty measurement and management. Journal of Service Management, 24 (4), 356‒381.
2.Hurka, C., Wojciechowski, P. (7.09.2015). Co naprawdę decyduje o sukcesie programu partnerskiego? Pobrano z: https://marketingprzykawie.pl/artykuly/co-naprawde-decyduje-o-sukcesie-programu-partnerskiego.
3.Jaszczewska, A. (2014). Wpływ postrzeganej równości marek na lojalność konsumentów. Marketing i Rynek, 8, 24‒29.
4.Kwiatek, P. (2007). Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
5.Lacey, R., Sneath, J.Z. (2006). Customer loyalty programs: are they fair to consumers? Journal of Consumer Marketing, 23 (7), 458‒464.
6.Laskowska, J., Mitręga, M. (2014). Czynniki zachęcające i zniechęcające konsumentów do udziału w punktowych programach lojalnościowych. Studia Ekonomiczne, 182, 89‒98.
7.Lubczański, M. (10 .08.2016). Payback cierpi, lojalność migruje na smartfony. Problemy zostają. Pobrano z: www.marketing-news.pl/theme.php?art=2096.
8.Mitręga, M. (2015). Bariery wdrożenia marketingu relacji w polskich przedsiębiorstwach. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 233, 139‒147.
9.Stauss, B., Schmidt, M., Schoeler, A., (2005). Customer frustration in loyalty programs. International Journal of Service Industry Management, 16 (3), 229‒252.