Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-21
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 2 (48) 2017
Odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec społeczeństwa we współczesnym przekazie marketingowym i w praktyce

Autorzy: Dariusz Oczachowski
Politechnika Koszalińska, Wydział Nauk Ekonomicznych
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność biznesu przedsiębiorstwo promocja społeczeństwo
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:8 (225-232)
Klasyfikacja JEL: M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Od kilku dekad przedsiębiorstwa wykorzystują w swoim przekazie promocyjnym dbałość o środowisko, w którym funkcjonują (koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu). W ostatnich latach tendencja ta zdaje się wzmagać. Jednocześnie można dostrzec wiele przejawów działań szkodliwych dla lokalnych społeczeństw, zwłaszcza tych żyjących w uboższych regionach świata. Autor skoncentrował się na kwestii wzrostu liczby prospołecznych inicjatyw w promocyjnej polityce przedsiębiorstw i jednocześnie niezmniejszającej się liczbie negatywnych przypadków działań antyśrodowiskowych. Jako materiał źródłowy wykorzystano artykuły odnoszące się zarówno do prospołecznych inicjatyw, jak i negatywnych działań przedsiębiorstw działających w międzynarodowej skali.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Arona, N., Henderson, T. (2007). Embedded premium promotion; why it works and how to make it more effective. Marketing Science, 26 (4). 47‒51.
2.Bulard, M. (2013). Bezwzględny świat Samsunga. Le Monde diplomatique, 7 (89), 16‒20.
3.Desquesnes, N. (2015), Bunt w indyjskich zakładach Maruti-Suzuki, Le Monde diplomatique, 1 (107), 30‒31.
4.Du, S., Sen, S., Bhattacharya, C.B. (2008). Exploring the social and business return of a Corporate Oral Health initiative aimed at disadvantaged Hispanic families. Journal of Consumer Research, 35, 383‒394. Pobrano z: https://questrompublish.bu.edu/cb/JCR2008.pdf (14.03. 2017).
5.Dunn, D., Yamashita, K. (2003). Microcapitalism and the Megacorporatios. Harvard Business Review, 81, 47‒54. W: A. Verbeke (2016), International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press.
6.Frank, T. (2014). Pracownicy fast foodów i amerykański sen. Le Monde diplomatique, 2 (96), 12‒14.
7.Garcia, D. (2013). Niewolnicy XXI w. w Katarze. Le Monde diplomatique, 6 (124), 14‒17.
8.Malet, J.B. (2013). Amazon od podszewki. Le Monde diplomatique, 11 (93), 6‒9.
9.Molęda, K. (2013). Polski wyzysk w szwedzkiej korporacji. Le Monde diplomatique, 3 (85). 6‒8.
10.Osburg, T. (2016). Branding raw materials to impose human rights: Intel’s Ban on conflict minerals. GfK Marketing Inteligence Review, 8 (1), 37‒41.
11.Ospina, H.C. (2014). Chevron w Ekwadorze zatruwa środowisko i nie płaci. Le Monde diplomatique, 6 (100), 14‒15.
12.Responsible chocolate ‒ wywiad z Carlo Vassallo, naczelnym dyrektorem niemieckiego oddziału kompanii Ferrero (2016). GfK Marketing Inteligence Review, 8 (1), 47‒51.
13.Saksena, J. (2015). Tata, indyjska legenda. Le Monde diplomatique, 4 (110), 26‒29.
14.Smith, N.C. (2016). From philanthropy to creating shared value: Big Pharma’s models in developing markets. GfK Marketing Inteligence Review, 8 (1), 31‒35.