Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-05
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 2 (48) 2017
Making purchase decisions on ice cream market
(Podejmowanie decyzji zakupowych na rynku lodów)

Autorzy: Agnieszka Palka
Akademia Morska w Gdyni, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa
Słowa kluczowe: lody rynek sezonowość decyzje zakupowe kryteria zakupu
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:10 (53-62)
Klasyfikacja JEL: D49 L15 L66
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Lody są w Polsce wciąż postrzegane jako deser sezonowy, którego zadaniem jest schłodzenie w upalne dni. Z tej sezonowości spożycia lodów w Polsce wynika niskie spożycie na tle spożycia w Europie, aczkolwiek są perspektywy i możliwości na zmianę tego trendu. Lody familijne stanowią istotną część rynku lodów w Polsce, który rozwija się w kierunku innowacyjnych smaków, dodatków i opakowań. Znaczna część rynku lodów, w szczególności latem, charakteryzuje się zakupami impulsywnymi, dlatego celem artykułu jest ocena decyzji zakupowych na rynku lodów familijnych. W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych na temat zakupów lodów familijnych. Oceniono kryteria decydujące o wyborze lodów, częstotliwość spożycia, preferowany rodzaj lodów i inne czynniki decydujące o zakupie. Rezultaty badania wskazują, że konsumenci preferują duże opakowania lodów o zróżnicowanych smakach. Lody familijne są jednakże postrzegane jako drogi deser.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Bełżecka, P. (2013). Lody w labiryncie. Rynek Spożywczy, Retried from: http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/lody-w-labiryncie,1934406,4199.
2.Consumer and market insights: ice cream in Poland (10.05.2017). Retried from: https://www.kenresearch.com/food-beverage-and-tobacco/dairy-products/consumer-insights-ice-cream-poland/78841-11.html, Accessed 10.05.2017.
3.Euromonitor International (24.05.2016). Rynek lodów w Polsce w liczbach wraz z prognozami. Retried from: www.portalspozywczy.pl/raporty/rynek-lodow-w-polsce-w-liczbach-wraz-z-prognozami,129809_0.html.
4.Palka, A. (2013). Impact of consumer preferences on changes in ice cream market in Poland. Towaroznawcze Problemy Jakości, 37 (4), 76‒83.
5.Palka, A. (2015). Zmiany w preferencjach konsumentów na rynku lodów. Handel Wewnętrzny, 2 (355), 308‒319.
6.Palka, A. (2017) Consumer preferences on impulse ice cream. Towaroznawcze Problemy Jakości. 51 (2).
7.Poland ice cream market (10.05.2017). Retried from: https://www.kenresearch.com/ poland-ice-cream-market-research-report-360.html, Accessed.
8.Rynek lodów w Polsce rośnie w siłę. Ostatni sezon go jeszcze umocnił! (21.10.2016). Retried from: http://www.portalspozywczy.pl/raporty/rynek-lodow-w-polsce-rosnie-w-sile-ostatni-sezon-go-jeszcze-umocnil,135931_0.html.
9.Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., Hogg, M.K. (2006). Consumer Behaviour A European Perspective. New Jersey, USA: Prentice-Hall, Inc., A Simon & Schuster Company, Upper Saddle River.
10.Woźniak, B. (13.05.2016a). Dyrektor Nestle o tym, jakie lody najchętniej jedzą Polacy. Retried from: www.portalspozywczy.pl/slodycze-przekaski/wiadomosci/dyrektor-nestle-o-tym-jakie-lody-najchetniej-jedza-polacy,129321.html.
11.Woźniak, B. (5.07.2016b). Polacy jedzą coraz więcej lodów, więcej płacą, a lody przestają być sezonowe. Retried from: www.portalspozywczy.pl/slodycze-przekaski/wiadomosci/polacy-jedza-coraz-wiecej-lodow-wiecej-placa-a-lody-przestaja-byc-sezonowe,131604.html.