Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Aktualnie: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874     DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-10
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Lista wydań / ZN 866 PZFiM nr 39
Ambient marketing jako innowacyjna forma komunikacji z klientem

Rok wydania:2015
Liczba stron:12 (121-132)
Słowa kluczowe: marketing zapachowy marketing szeptany marketing wirusowy marketing partyzancki klient komunikacja ambient marketing
Autorzy: Włodzimierz Deluga
Politechnika Koszalińska

Abstrakt

W ciągu ostatnich lat marketing, podobnie jak inne dziedziny nauki, znacząco się rozwinął. Nowe techniki, wciąż rozwijające się style komponowania marketingu mix oraz stale przeprowadzane badania, stały się przyczyną powstawania innowacyjnych nurtów marketingowych, które umożliwiają firmom coraz skuteczniejsze docieranie ze swoimi produktami do grup docelowych i sprawianie, że ich przekaz jest odbierany w sposób zamierzony i skuteczny. Przedsiębiorcy, poszukując nowych rewolucyjnych sposobów dotarcia do odbiorców, coraz częściej w wypracowywaniu przewagi konkurencyjnej posługują się ambient marketingiem. Na podstawie wyników badań pierwotnych stwierdzono, że niekonwencjonalne, oryginalne formy oddziaływań na klienta mogą przynieść pozytywne rezultaty w utrwalaniu pozycji marki na konkurencyjnym rynku.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Ambient marketing – niepowtarzalność niedoceniona, http://consider.pl/ambient-marketing-niepowtarzalnosc-niedoceniona.
2.Hot Wheels: Hot Wheels my ride. Twoje auto jak resorak. Tylko czemu Hot Wheels?, www.ambientising.pl/pl/ambient/321-hot_wheels_hot_wheels_my_ride.
3.http://blog.ambnetmedia.pl.
4.Levinson J.C., Rubin C., Marketing partyzancki on-line, PWE, Warszawa 1998.
5.Marketing wirusowy, http://socialpress.pl/strony/marketing-wirusowy/.
6.Radziszewska-Manikowska M., Radzińska J., Walczak A., Raport. Rynek ambientu w Polsce. Oceny i opinie, TNS OBOP, Krewcy Krawcy, Warszawa 2012.
7.Sernovitz A., Marketing szeptany. Namów ludzi, żeby mówili o twoich produktach, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
8.www.aromamarketing.eu.
9.www.treco.pl.